۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۵۳
کد خبر: ۲۷۰۳۹۰
حجت الاسلام سالک:

دشمن با ایجاد اختلاف بین دولت و مجلس به دنبال منافع خود است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک گفت: دشمن می خواهد با ایجاد اختلاف بین جامعه اصول گرایان، تشدید اختلاف بین دولت و مجلس و نفوذ در شورای تأیید صلاحیت ریاست جمهوری به اهداف شوم خود برسد.
حجت الاسلام احمد سالک سخنگوي مجمع روحانيت مبارز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به مناسبت بزرگداشت شهید دکتر بهشتی و هفتاد و دو تن از یاران با وفای انقلاب که در هفتم تیر سال شصت و یک به دست منافقان کور دل مظلومانه به شهادت رسیدند، در گلستان شهدای اصفهان، گفت: جامعه روحانیت در پیش برد اهداف انقلاب اسلامی نقش اساسی دارد.

 

وی با بیان این که مبلغان دین اسلام از صدر اسلام تاکنون، در تداوم دین پیامبر و ائمه اطهار نقش بسیار اساسی ومهم را در چند جهت ایفا کرده اند، ابراز داشت: اولین نقش آنها در دعوت مردم به فرا گیری تعالیم و معارف دین بر اساس آیه "قُل هذِهِ سَبیلی اَدعُوا اِلَی الله عَلی بَصیرَةٍ اَنَا وَ مَنِ تَّبَعَنی"، تجلی پیدا کرده است.

 

حجت الاسلام سالک در ادامه با اشاره به آیه "عَظُمَ الخالِقُ فی اَنفُسِهِم" تصریح کرد: روحانیت هم چنین مردم را به سوی بندگی خداوند و جدا شدن از ابر قدرت های شرق و غرب عالم، دعوت کرده اند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: مبلغان دین اسلام برای به ثمر رساندن این رسالت بزرگ ناراحتی ها و شداید بسیار زیادی را از جانب حکّام زور گوی عالم تحمل و در این مسیر شهیدان بسیار زیادی را تقدیم اسلام کردند.

 

این کارشناس مسائل دینی در ادامه با بیان این که روحانیت برای حفظ جامعه اسلامی با تکیه بر قدرت های الهی نقشی اساسی دارد، افزود: جمهوری اسلامی ایران کلید تحقق احکام اسلام در جامعه فعلی ما می باشد.

 

وی بیان داشت: نقش آفرینی برای کسب کلیدهای قدرت در جهت تحقق احکام و شریعت، اخلاق اسلام، حفظ بیت المال و به ویژه حفظ آرمان های انقلاب اسلامی در حال حاضر با تدابیر رهبر معظم انفلاب، حضرت آیت الله خامنه ای پیش می رود.

 

حجت الاسلام سالک به تلاش روحانیت برای پیش برد اهداف انقلاب بر اساس فقه اهل بیت، ارتقاء فهم سیاسی توأم با بصیرت و پرهیز از سیاست زدگی اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی در جهت صیانت از این آرمان ها، تلاش های بسیار زیادی را انجام داد.

 

نماینده مردم اصفهان افزود: در روایات آمده که "مَثَل امام، کمَثَل الکعبه" است و باید در جهت پیروی از امام به دنبال ایشان حرکت کرد و همین موضوع باعث شد تا شهید بهشتی تا پایان عمر با برکت خود، همیشه مطیع دستورات امام خمینی(ره) باشد.

 

وی با اشاره به اوضاع غبار آلودی که بر علیه شهید بهشتی در کشور ایجاد شده بود، گفت: بنی صدر برای تخریب شخصیت شهید بهشتی، تهمت های بسیاری به او زد ولی شهید بهشتی هرگز از خود دفاع نکرد و همواره می گفت " اِنَّ الله یُدافِعُ عَنِ الَّذینَ آمَنوا" یعنی دفاع از مؤمنان بر عهده خداوند است.

 

حجت الاسلام سالک در پایان با اشاره به سیاست های بیگانگان علیه جمهوری اسلامی ایران، بیان داشت: امسال چالش های بزرگی پیش روی ماست و دشمن می خواهد با ایجاد اختلاف بین جامعه اصول گرایان، تشدید اختلاف بین دولت و مجلس و نفوذ در شورای تأیید صلاحیت ریاست جمهوری به اهداف شوم خود برسد و ما برای خنثی کردن سیاست های دشمن، نیاز به وحدت کلمه حول محور حضور داریم./939/پ202/ش

ارسال نظرات