۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۷
کد خبر: ۲۷۰۳۹۳
حجت الاسلام والمسلمین طائب:

استکبار ستیزی را نمی شود از ملت ایران گرفت

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به هدف دشمن از ترور مسوؤلان جمهوری اسلامی، گفت: دشمن ترور مسوؤلان نظام را مقدمه نابودی انقلاب اسلامی تلقی می کرد.
حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب حجت الاسلام والمسلمين مهدي طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در مراسم گرامیداشت سالگرد سوء قصد نافرجام به رهبر معظم انقلاب اسلامی که شامگاه شنبه در مسجد جامعه ابوذر تهران برگزار شد، با بیان این که دشمن در زمان پیروزی انقلاب متوجه شد انقلابی مانند حکومت امیرمومنان(ع) در حال شکل گیری است، ابراز داشت: ایران در استراتژیک ترین منطقه جهان قرار دارد و دشمن از این موضوع اطلاع داشت.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که دشمن قصد اجرای تجربه ای را داشت که علیه امیرمومنان(ع) انجام داده بود، گفت: دشمن قصد داشت بهترین ها را از میان ببرد، آنان در مجموع بیش از هزار نفر را ترور کرده و سپس تربیت شدگان امام راحل(ره) مانند شهیدان همت و متوسلیان را به وسیله جنگ از انقلاب اسلامی گرفتند.


وی افزود: برخلاف زمان امیرمومنان(ع) که گرایش مردم به حضرت به دلیل وجود افراد پیرامون ایشان بود مردم ایران در این زمان واسطه ها را به دلیل نزدیکی به امام راحل(ع) قبول داشتند.

 

این استاد حوزه با بیان این که هدف دشمن از ترورها از بین بردن خیمه های انقلاب اسلامی بود، تصریح کرد: دشمن در این ترورها قصد نابودی خیمه های انقلاب و در نهایت نابودی جمهوری اسلامی را در سر داشت ولی غافل از این بود که این خیمه ها فرع هستند.

 

وی با اشاره به روحیه استکبار ستیزی مردم ایران، تاکید کرد: استکبار ستیزی جزء خون مردم ایران است، با این ملت نمی شود مقابله کرد، ما در مبارزه با دشمن در نقطه بسیار مهمی قرار داریم.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به اعتقاد برخی افراد در داخل کشور که تصور می کنند مذاکره حلال تمامی مسائل است، خاطرنشان کرد: رهبری برای آن‌که ثابت کنند مذاکره تمامی مشکلات کشور را رفع نمی کند اجازه انجام مذاکرات را دادند، عملکرد امریکا مانند رفتار یک روباه است، پس از سخنان رهبری مبنی بر عدم اجازه دسترسی دشمن به مراکز نظامی دشمن مبهوت شد و تمامی نقشه هایش نابود شد.

 

این استاد حوزه با اشاره به استفاده دشمن از قوی ترین سیستم های اطلاعاتی دنیا در راستای ترور مسوؤلان جمهوری اسلامی ایران گفت: قوی ترین سیستم‌های اطلاعاتی دنیا به این اقدامات کمک کردند و دلیل مداخله آنان در این ترورها نابود کردن افرادی بود که مد نظر داشتند، دشمن دقیقا در آن زمان مقام معظم رهبری را شناخته و قبل از ترور شهید بهشتی اقدام به ترور ایشان کردند.

 

وی افزود: فقط منافقین این کار را انجام ندادند بلکه آنان مجری بودند، باید توجه شود مسعود رجوی به کدام کشور پناهنده شد، او در ابتدا به فرانسه رفت، کشوری که که مدعی مبارزه با تروریسم است، او پس از فرانسه به عراق رفت و به فعالت های خود ادامه داد، موساد و سازمان سیا پشت پرده این ترور نافرجام بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب با اشاره به امامت امیرمومنان(ع) پس از 25 سال، ابراز داشت: وقتی که امیرمومنان(ع) به حکومت رسیدند، مردم در شام تصور می کردند اهل بیت پیامبر(ص) معاویه، یزید و آل مروان هستند، در آن زمان اسلام مانند یک پوست وارونه شده بود، باید توجه شود افرادی مانند مسعود رجوی فرع بوده و دشمن اصلی امریکا است.


 
وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: پس از به حکومت رسیدن امیرمومنان(ع) مواضع دشمن به خطر افتاد و آنان تصمیم گرفتند پس از آغاز امامت امیرمومنان(ع) یاران حضرت را از بین ببرند، در جنگ های بوجود آمده توسط دشمنان اسلام هزار نفر از یاران حضرت به شهادت رسیدند، باید به این نکته توجه شود که اصلی ترین یاوران حضرت به شهادت رسیدند تا امیرمومنان(ع) بتوانند از وقوع جنگی دیگر جلوگیری کنند ولی دشمن قرآن ها را به نیزه کشیدند و یاران امیرمومنان(ع) را فریب دادند.

 
این استاد حوزه افزود: یاران امیرمومنان(ع) تصور می کردند افراد معاویه تسلیم قرآن شده اند، بنابراین به دستورات حضرت گوش فرا ندادند و فقط  مالک اشتر در میان یاران به دستورات عمل می‌کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب در ادامه سخنان خود تاکید کرد: اگر کسی بتواند با زور مذاکرات را بر ما تحمیل کند یقینا می تواند اهداف خود را نیز بر ما تحمیل کند، در مذاکراتی که در زمان امیرمومنان(ع) رخ داد ابوموسی اشعری حاکمیت را به معاویه داد و امیرمومنان(ع) را مجبور به بازگشت به کوفه کرد.


وی افزود: دشمن افرادی که به‌وسیله امیرمونان(ع) تربیت شده بودند را به شهادت رساند بنابراین حلقه اتصال بین مردم و حضرت گرفته شد و در نهایت توانستند امیرمومنان(ع) را به شهادت برسانند./811/پ202/ج

 

ارسال نظرات