۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
کد خبر: ۲۷۰۴۰۰
امام جمعه شهرعلویجه:

بصیرت لازمه وجودی مومن است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی گفت: بصیرت از جمله ویژگی‌های هر انسانی است که بخواهد در راستای اعتقادات و اهداف الهی خود در جامعه زندگی کند و باید بصیرت را لازمه وجودی هر انسان مؤمنی دانست.
حجت الاسلام محمدي محفل انس با قرآن محفل انس با قرآن

به گزارش خبرگزاری رسا در نجف‌آباد، به نقل از  روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه نجف آباد، حجت الاسلام عبدالرسول محمدی امام جمعه شهر علویجه در مراسم محفل انس با قرآن کریم سپاه ناحیه نجف آباد که امروز در محل نمازخانه ستاد ناحیه مقاومت بسیج نجف آباد برگزار شد، گفت: بصیرت مهم ترین مولفه در زندگی فردی و اجتماعی هر فردی است.

 

وی در ادامه بیان داشت: بصیرت افزایی از مواردی است که رهبر معظم انقلاب به کرات در سخنان خود به آن تأکید داشته اند که یکی از راه های مقابله با دشمنان داخلی و خارجی و هجمه ها و توطئه های آنان، بصیرت افزایی است.

 

حجت الاسلام محمدی با اشاره به مولفه ها و شاخص های بصیرت افزود: وظیفه شناسی و شناخت حق از باطل از مؤلفه هایی است که هر در بر اثر بصیرت افزایی شکل می گیرد و در این مرحله است که شناخت حق از باطل به ویژه در مقابل دشمنان داخلی تنها با داشتن بصیرت میسر خواهد بود.

 

وی در ادامه بیان داشت: از دیگر مولفه های مهم بصیرت، توحید و ایمان حقیقی است و تنها بر اثر این دو عامل است که انسان به بصیرت واقعی دست پیدا خواهد کرد و در میدان های سخت سیاسی و اجتماعی خواهد توانست میسر واقعی را به دست آورد.

 

امام جمعه شهر علویجه در ادامه درباره ارزش والای بصیرت در وجود انسان عنوان کرد: به جرات می توان گفت اگر کسی واقعا بصیر باشد در مراحل زندگی خود فردی موفق و شاخص خواهد بود به خصوص در بحران های اجتماعی و سیاسی که شناخت حق از باطل به راحتی میسر نیست.

 

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مصادیق بارز و الگوهای اسلامی که می تواند الگوی واقعی برای هر انسانی در زمینه شناخت حق و باطل قرار گیرد، وجود امیرالمؤمنین حضرت علی(ع) است که می توان آن حضرت را مصداق اتم بصیرت افزایی در دوران خود برشمرد.

 

حجت الاسلام محمدی درباره وظیفه شناسی به عنوان مؤلفه دیگر بصیرت خاطرنشان کرد: وظیفه شناسی از دیگر معیارهای بصیرت است که باید خیلی جدی گرفته شود و از مصادیق امروز آن می توان به جریان فتنه سال 88 اشاره کرد که گروهی در برابر این جریان ساکت ماندند و هیچ عکس العملی از خود نشان ندادند.

 

وی در ادامه با اشاره به سخنرانی های رهبر معظم انقلاب در آن دوران درباره این افراد گفت: یکی از تذکرات بسیار مهم رهبر معظم انقلاب در آن دوران درباره همین افراد بود که در مقابل چنین جریانی ساکت ماندند و هیچ واکنشی نشان ندادند و این سکوت حتی با آموزه های دینی ما نیز منافات دارد.

 

امام جمعه شهر علویجه در ادامه تصریح کرد: رسیدن به درجه و مقام اهل ایمان و نهادینه شدن معارف و اعتقادات دینی در وجود انسان از عوامل زمینه ساز افزایش بصیرت است و هر چه انسان عامل در وجود انسان بیشتر رسوخ کند،‌در برابر فتنه ها و توطئه ها مقاوم تر خواهد بود.

 

لازم به ذکر است این مراسم که دومین محفل انس با قرآن کریم سپاه ناحیه نجف آباد در ماه رمضان سال جاری است، با حضور فرماندهی و مسؤول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه برگزار شد که با نوای گرم دو تن از قاریان برتر شهرستان فضای جلسه منور و مزین به نور قرآن گردید./1306/د102/ب4

ارسال نظرات