۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۷
کد خبر: ۲۷۰۴۱۸
نماینده خبرگان رهبری مطرح کرد؛

رابطه تقویت اراده با روزه‌داری در شرایط سخت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین هریسی گفت: روزه داری با وجود گرمای طاقت فرسای تابستان مجاهدتی خالصانه و توأم با اجر و ثوابی فراوان است.
حجت الاسلام والمسلمين هاشم هاشم زاده هريسي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین هاشم هاشم‌زاده هریسی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع خبرنگاران به تشریح فضائل روزه‌داری در روزهای طولانی و گرم تابستان از دیدگاه احادیث و روایات وارده پرداخت.

 

وی با اشاره به این روایت از پیامبر گرامی اسلام که فرمودند؛ «افضل الاعمال احمزها» اظهار داشت: این روایت را می‌توان به روزه‌داری در فصل تابستان تطبیق داد به این معنا که بهترین اعمال مشکل‌ترین آنهاست و بی شک روزه گرفتن در شرایطی که 18 ساعت باید تشنگی تابستانی را تحمل کرد، مصداق بارز آن است.


نماینده خبرگان رهبری با تشریح فلسفه روزه‌داری افزود: البته روزه گرفتن در هوای گرم برای انسانی که دارای اراده قوی دینی است دشوار نیست.


این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: کسانی که روزه نمی‌گیرند خودشان را می‌ترسانند، در حالی که فقط یک وعده غذایی روزه داران حذف می‌شود که این کار سختی نیست، ضمن آن که باید توجه داشت اساساً روزه‌داری در شرایط سخت، انسان را آزموده می‌کند و عزم و اراده او را ارتقا می بخشد.


وی یادآور شد: این‌که آدمی 11 ماه سال به راحتی در روزها غذا می‌خورد و در ماه مبارک رمضان خود را به کمتر خوردن و بیشتر عبادت کردن عادت می‌دهد، خودش بهترین رفتار مؤمنانه است./935/د101/ی

ارسال نظرات