۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۷۰۴۴۷
استاد حوزه علمیه قم:

سلامت جامعه اسلامی با امر به معروف تأمین می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم راهبرد امربه‌معروف و نهی از منکر را از مکانیزم‌های مهم اسلام برای پالایش جامعه برشمرد و گفت: قرآن کریم در آموزه‌های خود از مسلمانان می‌خواهد که به‌وسیله امربه‌معروف و نهی از منکر سلامت جامعه را تضمین کرده و آن را از انحراف نجات دهند.
جامعه اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام احمد فقیهی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) با اشاره به اهمیت وحدت، گفت:‌ خداوند ایمان به حضرت رسول (ص) را منافی ایمان به سایر پیامبران ندانسته بلکه از مسلمانان می‌خواهد به پیامبران گذاشته ایمان آورده و بر محور توحید با پیروان سایر ادیان متحد شوند.

 

وی افزود: دین اسلام دین وحدت‌بخش است و برخلاف سایر ادیان که تنها قوم و گروه خاصی را مدنظر قرار می‌دهند به‌تمامی ملت‌های دنیا توجه داشته و بر مبنای ایمان به خدا آنها را به اسلام به‌عنوان دین برگزیده دعوت می‌کند.

 

سخنران حرم حضرت فاطمه معصومه (س) تصریح کرد: اسلام به مؤمنان اجازه نمی‌دهد که به مقدسات سایر ادایان توهین کنند بلکه از مؤمنان می‌خواهد رسالت سایر پیامبران را بپذیرند و پذیرش رسالت سایر پیامبران را لازمه پذیرش ولایت حضرت رسول (ص) می‌داند.

 

حجت‌الاسلام فقیهی افزود: خداوند پس از حضرت رسول (ص) مؤمنان را به حال خود رها نکرده و از همان نخستین روزهای آغازین بعثت به معرفی جانشینان حضرت رسول (ص) پرداخته و ویژگی‌های آنها را بیان می‌کند تا ولایت از مسیر اصلی خود منحرف نشود.

 

وی اظهار کرد: یکی از مکانیزم های مهم اسلام برای پالایش جامعه اسلامی استفاده از راهبرد امربه‌معروف و نهی از منکر است و قرآن کریم در آموزه‌های خود از مسلمانان می‌خواهد که به‌وسیله امربه‌معروف و نهی از منکر سلامت جامعه را تضمین کرده و جامعه را از انحراف نجات دهند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که اسلام یک دین همه‌جانبه است و تنها به ابعاد زندگی فردی انسان توجه ندارد، ادامه داد: اسلام به مکانیزم های اجتماعی در کنار مکانیزم های اقتصادی توجه داشته و یکی از راهبردهای مهمی را که برای از بین بردن فاصله طبقاتی و فقر در جامعه به کار می‌گیرد پرداخت صدقه است و از مسلمانان می‌خواهد در کنار اقامه نماز، پرداخت زکات و رسالت امر به ‌معروف و نهی از منکر به پرداخت صدقه هم اهتمام داشته باشند.

 

حجت‌الاسلام فقیهی با اشاره به این‌که اگر مسلمانان در زندگی خود به راهبردهای اسلامی پایبند باشند در جامعه اسلامی گناه و فقر بی‌معنا خواهد بود، افزود: متأسفانه امروز تمام آسیب‌هایی که در جهان اسلام وجود دارد از جنگ آشوب گرفته تا فقر و تهیدستی ناشی از عدم عمل به دستورات اسلام است و اگر در جامعه تقیدی به دستورات اسلام بیشتر شود بخشی زیادی از این مشکلات با مکانیزم های اسلامی حل خواهد شد./837/پ202/ی

ارسال نظرات