۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۲۷۰۴۴۹
نمایشگاه قرآن و عترت مشهد مقدس(1)؛

آغاز مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان خراسان رضوی از امشب هفتم تیر با حضور 272 دانش آموز پسر در سطح استانی در مشهد برگزار می شود.
قرآن کريم

میکائیل باقری، رییس اداره قرآن،عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد در حاشیه دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد از آغاز مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان پسر در مشهد از امشب خبر داد و گفت: این مسابقات با حضور272 دانش آموز پسر درسطح استانی برگزار می شود.

  

وی اظهار کرد: این تعداد از دانش آموزان راه یافته به مرحله استانی از شهرستان های مشهد، فیروزه، فریمان و نیشابور هستند که از هر رشته یک نفر به مرحله کشوری راه پیدا می کند.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: این مسابقات در رشته های قرائت، حفظ، تفسیر، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی، اذان،احکام، انشای نماز است.

 

 وی در ادامه درباره برنامه های دهمین نمایشگاه بین المللی قرآن و عترت مشهد افزود: بهتر است محوریت بخش بین‌الملل، دعوت از کشورهای دارای فعالیت‌های تخصصی و جدید باشد.

 

باقری با بیان این که از فعالیت بخش بین‌الملل نمایشگاه قرآن سال گذشته، خروجی خاصی مشاهده نشد، گفت: از این رو ضرورتی برای صرف هزینه در این قسمت وجود ندارد زیرا کشورمان در عرصه فعالیت‌های قرآنی پیشرفته‌تر است.

 

وی در مورد بخش عترت نمایشگاه قرآن مشهد اضافه کرد: این بخش نیز در حد انتظار نبوده است و متأسفانه ائمه(ع) مظلوم واقع شدند زیرا دستگاه‌ها و مؤوسسات قرآنی کمتر در موضوع عترت ورود پیدا کردند.

 

رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: البته اگر سال‌های ابتدایی شروع نمایشگاه قرآن را با دوره‌های آخر آن مقایسه کنیم، شاهد رشد چشمگیری در بخش‌های مختلف و از جمله عترت هستیم.

 

باقری با بیان این که وجود تنوع آن هم در حوزه‌های مرتبط با موضوع نمایشگاه در استقبال مردم نقش مهمی دارد، گفت: زمان بازدید از نمایشگاه هم یک مشکل دیگری است که البته انتخاب بازه زمانی 18 الی 24 تقریبا زمان خوبی است،اما بهتر است زمان آغازین نمایشگاه ساعت 17 باشد.  

 

وی با اشاره به دوری نمایشگاه مشهد از مرکز شهر اظهار کرد: نبود مکان مناسب در سطح شهر برای استفاده در این موضوع عاملی برای این دوری است که خود در حضور و استقبال کمتر مردم نقش دارد./934/ت302/ب5

 

 

ارسال نظرات