۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۲۷۰۵۰۶
مدیر کل سابق اوقاف آذربایجان شرقی خبر داد؛

صرف هزینه 250 میلیارد تومانی جهت احیا و آبادانی موقوفات استان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسینی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، گفت: در بحث عمران و آبادانی موقوفات و احیای آن ها 250 میلیارد تومان هزینه شده است.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه استان آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی، رییس سابق اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربجان شرقی، در آیین معارفه مدیر کل جدید اداره اوقاف استان، به تشریح فعالیت های خود در 46 ماه تصدی امر ریاست اداره اوقاف پرداخت.

 

وی در حوزه فعالیت های قرآنی، به برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و ابراز داشت: از لحاظ کمی و هم از جهت کیفی شاهد پیشرفت های چشم گیری بوده ایم، در سال 90 تعداد شرکت کنندگان  1400 نفر بود که در سال 91 این میزان به  26 هزار نفر و در سال 92 به  67 هزار نفر و در سال93 به  103  هزار نفر در مرحله استانی و شهرستانی افزایش یافت.

 

حجت الاسلام حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: در سال 93 نیز در حوزه فعالیت های قرآنی توفیق میزبانی سی و هفتمین دوره از مسابقات کشوری قرآن بوده ایم.

 

وی از دیگر اقدامات در حوزه قرآنی را مسأله حفظ قرآن عنوان کرد و تصریح کرد: در حوزه بحث حفظ قرآن در راستای عمل به رهنمودهای رهبری، به همت معاونت فرهنگی وقف 600 نفر مربی را در زمینه قرآن تربیت کردیم.

 

ریاست سابق اداره اوقاف استان افزود: در حوزه چاپ و نشر در حدود سی هزار جلد قرآن کریم چاپ و در مساجد استان پخش شد.

 

وی از دیگر فعالیت های حوزه نشر اوقاف را تدوین فرهنگ جامع امامزادگان، فرهنگ تشیع، کتاب شیخ سلار دیلمی اولین فقیه ایرانی را عنوان کرد.

 

حجت الاسلام حسینی، اظهار داشت: کنگره های فاخری در طول این مدت برگزار گردید، در زمان جسارت به پیامبر اکرم(ص)، کنگره «نگین هستی» را برگزار کردیم، کنگره «کوثر بی کرانه» در تبیین ابعاد شخصیتی حضرت صریقه طاهره را اجرا کردیم.

 

وی افزود: کنگره شیخ سلار دیلمی را با حضور آیت الله نوری همدانی، کنگره امامزادگان و اولین یادواره تخصصی قاریان و حافظان برای اولین بار، برگزار کردیم.

 

رییس سابق اداره اوقاف استان در حوزه فعالیت های عمرانی و آبادانی اوقاف استان ابراز داشت: از جمله این فعالیت ها تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی بود، در این رابطه در بیش از 50 امامزاده استان کار های فاخری صورت گرفت.

 

وی در ادامه تصریح کرد: 20 ضریح فولادی و مطلا در امامزادگان نصب شد، ساماندهی امامزادگان سید جمال حمزه، عون بن علی، جرجیس و ارمیا نبی روستای جیغه بود.، در بحث عمران و آبادانی موقوفات و احیای آن ها 250 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

 

حجت الاسلام حسینی تأکید کرد: نهضت اخذ سند را اجرا کردیم که 1200 سند صادر و در حوزه احیای موقوفات 200 پرونده گشوده شد و در بالای 90 درصد این موارد حکم مطلوب گرفته شد.

 

وی در حوزه تفاهمات صورت گرفته افزود: بالاترین تفاهم نامه با منابع طبیعی صورت گرفن که60 هزار هکتار در این مورد بررسی و سرانجام رسید.

 

رییس سابق اداره اوقاف ادامه داد: نقشه برداری از موقوفات از دیگر اقدامات در این حوزه بود.

 

وی اداره اوقاف را سنتی ترین اداره در سال های قبل دانست و افزود: موفق به مکانیزه کردن اداره و راه اندازی سامانه جامع موقوفات با 600 پایگاه شدیم.

 

حجت الاسلام حسینی راه اندازی اتوماسیون اداری، ارتقای رتبه از رتبه «ب» به «الف» و از رتبه 26 به چهار کشوری، تغییر ساختار اداره کل، راه اندازی ادارات اوقاف دیگر از هشت اداره به 17 اداره، اخذ مجوز ادارات اوقاف چهار شهرستان دیگر، برنامه محوری در حوزه رفاه و تأسیس تالار احسان در اداره کل از دیگر برنامه‌های صورت گرفته برشمرد./854/پ202/ح

ارسال نظرات