۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
کد خبر: ۲۷۰۵۲۰
امام جمعه شبستر:

مظلومیت و حقانیت آیت الله بهشتی با شهادتش اثبات شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدزاده با بیان این‌که مظلومیت و حقانیت آیت الله بهشتی با شهادتش اثبات شد، گفت: شهدای هفتم تیر سال 1360 چراغ هدایت ملت ایران در ادامه مسیر عزتمند انقلاب اسلامی ایران شدند.
شهيد بهشتي

حجت الاسلام علی محمدزاده، امام جمعه شبستر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با اشاره به سالروز شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران وفادار انقلاب اسلامی، اظهار داشت: شهید بهشتی عامل بطلان خط لیبرال در کشور بود، در حقیقت آن عالم اندیشمند و مجاهد یکی از مهم‌ترین تئورسین‌های انقلاب بوده است.


وی با بیان این‌که شهید بهشتی یکی از ارکان اصلی انقلاب اسلامی بود و نقش بی بدیلی در تدوین قانون اساسی ایفا کرد، افزود: شهادت آیت الله بهشتی چهره نفاق در کشور را رسوا کرد، به عبارت دیگر مظلومیت و حقانیت آن عالم مجاهد با شهادتش اثبات شد، از این رو برای تبیین شخصیت آن شهید باید بیشتر کار شود.


عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی تدوین قانون اساسی را یکی از خدمات ارزشمند آیت‎الله شهید بهشتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و گفت: تصویب قانون اساسی در طول سالیان مختلف تاکنون برای مشکلات کشور و دفاع از مسلمات نظام اسلامی بسیار مؤثر واقع شد.


حجت الاسلام محمدزاده ادامه داد: شهید بهشتی چه در دوران قبل و چه بعد از انقلاب، اقدامات برجسته ای نسبت به ملت ایران و کشور داشته که تمامی این اقدامات ارزشی برای دشمنان داخلی و خارجی انقلاب اسلامی قابل تحمّل نبود؛ بر این اساس دشمنان انقلاب در گام اول تلاش در ترور شخصیتی آیت الله بهشتی را داشتند.


وی تصریح کرد: البته به علت نفوذ و جایگاه شهید بهشتی در دل مردم ترور شخصیتی ایشان راه به جایی نبرد، هر چند ترویج شایعات در شهرهای مختلف کشور موجب برخی اظهارنظرهای سخیف شد، اما از آنجایی که شهید بهشتی از معتمدان حضرت امام (ره) بود، دشمنان انقلاب در ترور شخصیتی آن علم فرزانه شکست خوردند.


امام جمعه شبستر افزود: دشمنان و منافقان در مرحله بعدی به ترور فیزیکی شهید بهشتی اقدام کردند، با این خیال واهی که با ترور آیت الله بهشتی می توانند حرکت انقلاب را متوقف کنند، غافل از این‌که شهدای هفتم تیر سال 1360 چراغ هدایت ملت ایران در ادامه مسیر عزتمند انقلاب اسلامی ایران شدند.


حجت الاسلام محمدزاده با تأکید بر این‌که شهید بهشتی ذوب در ولایت و از چهره های بسیار تأثیرگذار انقلاب بود، افزود: آن شهید والامقام علاوه بر تدوین قانون اساسی، تشکسلات قضائی جمهوری اسلامی ایران را نیز مبتنی بر آموزه های اسلامی و قرآنی احیا کرد و در تأسیس جهاد سازندگی نیز همت داشت./853/ت302/ح

ارسال نظرات