۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۲۷۰۵۲۷
کارشناس و پژوهشگر حوزوی:

مسجد محل عبادت بابصیرت است و باید بصیرت را در مسجد فراگرفت

خبرگزاری رسا ـ کارشناس و پژوهشگر حوزوی با بیان این‌که باید اصول اعتقادات را در مسجد فراگرفت، گفت: باید هنگامی که قدم به مسجد می‌گذاریم و هنگامی که از مسجد بازمی‌گردیم، رفتن و نرفتنمان در مسجد تأثیر بگذارد، مسجد محل عبادت بابصیرت است و باید بصیرت را در مسجد فرا گرفت.
بصيرت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت‌الاسلام محمد شفیعی، کارشناس و پژوهشگر حوزوی، امروز پس از نماز ظهر و عصر در مسجد صدیقة‌الحسین(ع)، با اشاره به دلایل اثبات یگانگی خداوند، گفت: خداوند به دلیل کمال مطلق بودن و به دلیل این که نظم واحدی بر جهان حاکم است و به دلیل نفرستادن پیامبران دیگر یگانه است.

 

وی با بیان این که باید اصول اعتقادات را در مسجد فرا گرفت، افزود: باید هنگامی که قدم به مسجد می‌گذاریم و هنگامی که از مسجد بازمی‌گردیم، رفتن و نرفتنمان در مسجد تأثیر بگذارد، مسجد محل عبادت بابصیرت است و باید بصیرت را در مسجد فرا گرفت.

 

کارشناس و پژوهشگر حوزی با اشاره به این که برخی از افراد خواهان دیدار و مشرف شدن به حضور امام زمان(عج) هستند، اظهار کرد: علما و بزرگان می‌فرمایند که انجام واجبات و ترک محرمات راه رسیدن به امام زمان(عج) است، انسان باید به آن چه می‌داند عمل کند تا به وجود امام زمان(عج) برسد.

 

وی گفت: یکی از علمای می‌فرمایند که بیشتر دین اسلام عمل نکردن و ترک محرمات است تا انجام واجبات و فرد با تقید به این موضوع می‌تواند به دیدار امام زمان(عج) بیاید و ایشان را مشاهده کند.

 

حجت‌الاسلام شفیعی ابراز کرد: بسیار بد است که خانواده‌ها به دین و ایمان اهمیت نمی‌دهند، ما گاه در جامعه با جوانانی برخورد می‌کنیم که حتی اصول ابتدایی دین اسلام را هم نمی‌دانند و حتی نمی‌دانند که تعداد رکعات نماز مغرب چه قدر است.

 

وی ادامه داد: انسان اگر دین را کنار گذاشت به بیراهه می‌رود، قدم اول برای این که فرد دین‌دار باشیم و به دین عمل کنیم این است که مرجع تقلید زنده داشته باشیم، بسیاری افراد هنوز نمی‌دانند که مرجع تقلید چیست و بسیاری نیز مرجع تقلیدشان در قید حیات نیست.

 

کارشناس و پژوهشگر حوزوی با بیان این که شرط مرجع تقلید این است که اعلم باشد، اظهار کرد: مرجع تقلید اعلم را از لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه باید انتخاب کرد، متأسفانه برخی‌ها به دنبال مرجع تقلیدی هستند که ساده‌تر بگیرد و باید توجه کرد این مطلب اشتباه است./914/پ202/ح

ارسال نظرات