۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۲۷۰۵۳۴
مسؤول واحد شهدا و جانبازان ترور بنیاد هابیلیان:

شهید بهشتی یک شخصیت علمی و عرفانی تأثیرگذار بود

خبرگزاری رسا ـ سلیمی گفت: شخصیت شهید بهشتی(ره) از نظر علمی یک شخصیت بسیار تأثیرگذار بودند به نحوی که ایشان و شهید آیت الله باهنر در تدوین کتب درسی قبل از انقلاب بسیار کوشا بودند و از سال 1340 همراه با حضرت امام(ره)، جمهوری اسلامی ایران را به صورت هدفمند پایه ریزی کردند.
شهيد بهشتي

حسین سلیمی، مسؤول واحد شهدا و جانبازان ترور بنیاد هابیلیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به رویکرد این بنیاد در رفع مظلومیت از شهدای ترور، گفت: هر شهیدی یک متولی دارد ولی شهدای ترور تنها شهدایی هستند که از این نظر مظلوم واقع شده اند؛ این شهدا عمدتا با هدف به شهادت رسیده اند و این در حالی است که همواره به دروغ، ما را در مجامع بین المللی به حمایت از تروریسم متهم کرده اند.

 

وی افزود: ایران با 17 هزار شهید ترور، یکی از قربانیان اصلی تروریسم است و رهبران تروریست ها در کشور هایی هستند که همواره ما را متهم به حمایت از تروریسم می کنند.

 

مسؤول واحد شهدا و جانبازان ترور بنیاد هابیلیان با اشاره به فرارسیدن سالگرد ایام آغاز جنایات گسترده منافقین در سال 1360، خاطرنشان کرد:  30 خرداد روزی است که منافقان اعلام آغاز عملیات مسلحانه کردند و از آن زمان تا به امروز که متأسفانه بیش از 17 هزار شهید ترور داده ایم، بالغ بر 12 هزار نفر از آن ها توسط منافقان به شهادت رسیده اند.

 

سلیمی اظهار کرد: یکی از اقدامات منافقان که به گمان خود می خواستند به سقوط جمهوری اسلامی منجر شود، به تعبیر خودشان «زدن سر انگشت های نظام» بود و در همین راستا ترور شخصیت های اثرگذار جمهوری اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند.

 

وی در ادامه به ماجرای ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در ادامه جنایات منافقان اشاره کرد و گفت: ششم تیرماه همان سال رهبر معظم انقلاب توسط یکی از اعضای منافقان ترور نافرجام می شوند و در هفتم تیرماه نیز توسط یکی از نفوذی های منافقین در حزب جمهوری اسلامی، به نام محمدرضا کلاهی صمدی، شهید بهشتی و 72 تن از یاران مظلومش که از مسؤولان نظام اسلامی بودند به شهادت می رسند.

 

مسؤول واحد شهدا و جانبازان ترور بنیاد هابیلیان افزود: شاید یکی از برکاتی که اقدام ششم تیر منافقان برای ما داشت این بود که رهبر انقلاب به واسطه مجروحیت در آن روز در جلسه روز بعد حزب جمهوری اسلامی حضور نداشته باشند؛ چنانچه ایشان در آن روز ترور نمی شدند، حتما در حادثه حزب جمهوری اسلامی به شهادت می رسیدند.

 

سلیمی سپس از شهادت شهید دکتر بهشتی در هفتم تیرماه 1360 یاد و خاطرنشان کرد: در جریان هفتم تیرماه 1360 شهید بهشتی را از دست دادیم که امام(ره) در وصف ایشان فرمود «شهید بهشتی یک ملت بود برای ملت ما»؛ اما همانطور که حضرت امام(ره) درباره شهادت شهید بهشتی و شهدای مظلوم ترور فرمود: «بکشید ملت ما را ملت ما بیدار تر می شود»، این ترور ها نه تنها موجب سقوط نظام نشد بلکه باعث وحدت بیشتر در بدنه نظام شد.

 

وی تأکید کرد:  هرچند که این افراد شخصیت های ارزشمندی بودند اما هم در جریان هفتم تیر که شهید بهشتی و یاران شان به شهادت رسیدند و هم در جریان هشتم شهریور که شهیدان رجایی و باهنر توسط دیگر نفوذی منافقان به نام «مسعود کشمیری» به شهادت رسیدند، هیچ تزلزلی در نظام به وجود نیامد، وحدت و انسجام در کشور بیش تر شد و ما موفق شدیم تروریسم را در نطفه خفه کنیم.

 

مسؤول واحد شهدا و جانبازان ترور بنیاد هابیلیان ادامه داد: پس از این که منافقان دیدند به موفقیتی دست نمی یابند، ابوالحسن بنی صدر، اولین رییس جمهور ما و مسعود رجوی، سرکرده گروهک منافقان به پاریس پناهنده شدند و سعی کردند از آن جا ماشین های ترور را هدایت کنند که البته اوج ترور ها در کشور ما در سال 60 اتفاق افتاد و ما موفق شدیم به خاطر انسجام موجود کشور و رهبری داهیانه امام خمینی(ره) تروریسم را در نطفه خفه کنیم.

 

سلیمی تصریح کرد: اگر این ترور های مانند جریان هفتم تیر در هر کشور دیگری اتفاق می افتاد و مسؤولان نظام در هر جای دیگری به شهادت می رسیدند، ممکن بود به سقوط آن نظام منجر شود اما در کشور ما حضرت امام(ره)و مردم بودند و تروریسم را در نطفه خفه کردند.

 

وی در تبیین ابعاد شخصیتی شهید بهشتی گفت: شخصیت شهید بهشتی(ره) چند جنبه داشت؛ هم از نظر علمی یک شخصیت بسیار تأثیرگذار بودند به نحوی که ایشان و شهید آیت الله باهنر در تدوین کتب درسی قبل از انقلاب بسیار کوشا بودند، از سال 1340 همراه با حضرت امام(ره)، جمهوری اسلامی ایران را به صورت هدفمند پایه ریزی کردند، در راستای پیروزی انقلاب برنامه داشتند و در این مدت روی زیربنای فکری و عقیدتی جمهوری اسلامی کار می کردند.

 

مسؤول واحد شهدا و جانبازان ترور بنیاد هابیلیان، روشنگری درباره شناخت گروه های الحادی و منافق را از دیگر خدمات شهید بهشتی دانست و افزود: تا زمانی که جریان های تروریستی اقدامات مسلحانه انجام نمی دادند، جمهوری اسلامی حق صحبت را به همه گروه ها می داد و در بسیاری از این نشست ها آیت الله بهشتی(ره) شرکت می کردند و جواب مخالفان را با منطق می دادند.

 

سلیمی یادآور شد: جنبه دیگر شخصیت ایشان، جنبه عرفانی است که شخصیت عارف و لطیفی بودند و آثار بسیار خوبی از ایشان بر جای مانده که به شخصیت علمی و عرفانی ایشان پرداخته است و توسط مراکزی مثل مرکز اسناد منتشر شده است.

 

وی به اقدامات این بنیاد درباره حادثه هفتم تیر اشاره و اظهار کرد: درباره حادثه هفت تیر و شهدای این روز ویژه نامه کاملی را در سایت هابیلیان قرار داده ایم و به صورت ویژه درباره شهدای هفتم تیر خراسان کاری را انجام داده ایم که در دسترس است؛ نرم افزار هایی هم با هدف روشنگری درباره منافقان و ماهیت حقیقی آن ها تولید کرده ایم./820/ت301/ب5

 

ارسال نظرات