۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۲۷۰۵۳۶
استاد حوزه و دانشگاه:

توهین به مقدسات دیگر ادیان، در اسلام جایی ندارد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: بی احترامی و توهین به مقدسات دیگر ادیان، در اسلام جایی ندارد و این به معنای پذیرش حقانیت آن ادیان نیست.
حجت الاسلام ظهيري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام علی اصغر ظهیری بعد از اقامه نماز جماعت در مسجد حاج شهباز خان استان کرمانشاه، با اشاره به فرامین قرآن کریم اظهار داشت: به مقدسات مردم دشنام ندهید چرا که به مقدسات و ارزش های شما دشنام می دهند اما این موضوع به معنای پذیرش حقانیت آن ادیان نیست از این رو برای اینکه به ارزش ها و مقدساتمان توهین و بی احترامی نشود نمی توانیم به ارزش های دیگران توهین کنیم.


حجت الاسلام ظهیری تصریح کرد: همانطور که پیامبر اکرم(ص) با اینکه درب منزلش در مسجد باز می شد، در محل زندگی خویش مکانی به عنوان مصلی برای نماز انتخاب کرده بود و به دلیلی که هم حضور قلب در آن مکان بیشتر شود و اهالی منزل در آن قسمت نماز خود را ادا کنند مستحب است قسمتی از خانه را به عنوان مصلی قرار دهند.


این استاد حوزه با بیان اینکه سوره زلزال از عجیب ترین سوره های قرآن کریم است، خاطر نشان کرد: این سوره از قیامت خبر می دهد و آن زمانی که زلزله ای در دنیا رخ می دهد و در روایات آمده است که قسمتی از وقوع زلزله را به نوع عملکرد افراد ربط می دهد.


وی در ادامه با اشاره به آیات قرآن بیان داشت: عظمت و جایگاه انسان آن قدر والا است که خداوند زمین را به عنوان نگهبان برایش قرار داده و همچنین ناظرانی را بر اعمال ما که شامل زمان، ملائک و... هستند که تمام این ها در قیامت به اعمال ما شهادت می دهند.


حجت الاسلام ظهیری ابراز کرد: قرآن کریم جنس مرد و زن را از یک ریشه ایجاد کرده و همانند درختی هستند که دو شاخه داشته و قطعا جنسیت در شکست ها و پیروزی های این دو مطرح نیست.


این مدرس حوزه با اشاره به درجات تقوا گفت: همانطور که یک مرد می تواند به وسیله تقوا اوج بگیرد، زن نیز می تواند از نظر معنوی به جایی که گوی سبقت را از مردان بگیرد، برسد
./857/پ203/ب4

ارسال نظرات