۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۲۷۰۵۴۰
استاد حوزه علمیه:

شهید بهشتی نقش مهمی در حفظ دستاوردهای انقلاب ایفا کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق(ع) اردبیل گفت: شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر نقش بسیار عظیمی در حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی داشتند.
سالگرد هفتم تير سالروز شهادت شهيد بهشتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و 72 تن ازیاران این شهید بزرگوار ظهر امروز با حضور مسؤولان استانی و اقشار مختلف مردم در مسجد سرچشمه اردبیل برگزار شد.

 

حجت الاسلام حسین علی سعدی، رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق (ع) در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، خاطرنشان کرد: شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر نقش بسیار عظیمی در حفظ دستاورد های انقلاب اسلامی داشتند.

 

رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق، افزود: بنا به فرموده امام خمینی (ره) شهید بهشتی خار چشم دشمنان بود به طوری که شهید بهشتی نقش بزرگی در پیروزی انقلاب اسلامی و مبارزه با افکار و اندیشه های مخالف و معاند داشت.

 

وی با بیان اینکه باید یاد و خاطره شهید بهشتی و شهدای والامقام هفتم تیر در اذهان عمومی همواره باقی بماند، گفت: همگان باید در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل امروزی کوشا باشیم.

 

حجت الاسلام سعدی افزود: با وجود این که شهید بهشتی در نوک پیکان حملات دشمن و گروه های ضد انقلاب قرار داشت ولی لحظه ای ناامیدی و یا یاس در تلاش های این شهید بزرگوار دیده نشد و با تمام توان در جهت اعتلای انقلاب اسلامی با توطئه های مختلف مبارزه کردند.

 

وی بیان کرد: شهید بهشتی آنچه را به صلاح انقلاب اسلامی می‌دانست آن را انجام می‌داد و هیچ موقع دیده نشد که برخورد با دشمنان از روی خواسته‌های نفسانی یا شخصی باشد.

 

رییس دانشکده الهیات دانشگاه امام صادق (ع)، افزود: آیت الله بهشتی سرتاسر صبر، متانت و خونسردی بود و در تمام زندگی این مرد مبارز و با تقوا لحظه‌ای عصبانیت دیده نشد به طوری که مناجات و نیایش‌های شبانه، خلوص و توجه در هنگام خواندن نماز، راستگویی و درستکاری و امانت داری این شهید بزرگوار زبانزد عام و خاص بود.

 

حجت اسلام سعدی با بیان اینکه به طور حتم اسلام یک دین چند بُعدی است و آن گونه نیست که به پیروانش دستور دهد که برای اجرای احکام در موضوعاتی خاص دقت و مراقبت به عمل آورده و در سایر موضوعات حساسیت و دقت و مراقبتی از آنان نخواهد، گفت: روزها و شب های این شهید بزرگوار بیشتر در کسب علم و دانش سپری می شد./937/پ202/ب4

ارسال نظرات