۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۲۷۰۵۷۱
رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

خون شهدای هفتم تیر سبب استحکام نظام اسلامی شد

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: خون شهید بهشتی(ره) و یارانش موجب شد تا درخت اسلام آبیاری و انقلاب اسلامی روز به روز قدرتمندتر شده و بتواند در برابر نقشه های متعدد دشمنان و منافقان ایستادگی کند.
حجت الاسلام قدرتي - رييس کل دادگستري خراسان شمالي و استاد اخلاق حوزه علميه استان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام نورالله قدرتی، رییس کل دادگستری خراسان شمالی امروز در آیین گرامیداشت شهدای هفتم تیر که همزمان با سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب به دست گروهک منافقان در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 60، برگزار شد، ضمن بزرگداشت یاد و خاطره شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران با وفایش، بر ادامه راه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تأکید کرد.

 

وی در این مراسم که شمار زیادی از مسؤولان و مدیران، خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، اظهار کرد: شهید بهشتی و 72 تن از یاران با وفای انقلاب و نظام در راه دفاع از ارزش ها و آرمان های انقلاب به شهادت رسیدند.

 

حجت الاسلام قدرتی اضافه کرد: دشمن با شهادت 72 تن از بهترین یاران انقلاب و امام خمینی(ره)، خسارتی جبران ناپذیر به نظام اسلامی وارد کرد ولی خون شهدای هفتم تیر سبب استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران شد.

 

وی با بیان این که شهدای انقلاب و دفاع مقدس با شهادت خویش نظام اسلامی را بیمه کردند، تصریح کرد: در هفتم تیر ماه سال 1360، دشمنان و منافقان قصد داشتند با حذف فیزیکی شمار زیادی از مسؤولان ارشد نظام اسلامی، مملکت و نظام را ساقط کنند اما عنایت الهی، رهبری امام راحل و پایداری مردم آنها را در رسیدن به این هدف شوم ناکام گذاشت.

 

حجت الاسلام قدرتی با اشاره به عداوت و کارشکنی های دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با هدف سرنگونی و یا تضعیف نظام اسلامی، خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان و منافقان کوردل برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی ایران که در اول راه بود از هیچ کوششی دریغ نکردند و همواره سعی داشتند تا از طریق اقدامات مختلف به نوعی باعث ایجاد اخلال در مسیر پیشرفت انقلاب نوپای جمهوری اسلامی ایران شوند.

 

وی ادامه داد: به همین دلیل دشمنان و منافقان موضوع به شهادت رساندن یاران باوفای خمینی کبیر که از عوامل اصلی پیروزی انقلاب و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند و نیز ترور سایر شخصیت های انقلابی را به عنوان اصلی ترین گزینه در دستور کار خود قرار دادند.

 

حجت الاسلام قدرتی افزود: به شهادت رساندن شخصیت های بزرگی چون شهید بهشتی(ره) که رهبر کبیر انقلاب از او به عنوان یک ملت یاد کرده بود، شهید رجایی، شهیدباهنر، شهید مطهری و سایر یاران نظام اگر چه فقدان بزرگی برای انقلاب اسلامی محسوب می شد اما رهبری هوشمندانه و پیامبر گونه حضرت امام خمینی(ره) و وجود یاران صدیق وی از جمله رهبر معظم انقلاب که در کنار انقلاب بودند باعث شد تا هیچ کدام از نقشه های شوم دشمنان و منافقان نتیجه مورد انتظار آنها را نداشته باشد.

 

وی اضافه کرد: با وجود ترورهای کور منافقان، یاران و دوستان انقلاب در کنار نظام اسلامی ماندند تا این انقلاب که با خون هزاران شهید به ثمر نشسته بود همچنان به راه خود ادامه دهد و سخت ترین پیچ و خم ها و گردنه های صعب العبور را پشت سر بگذارد.

 

حجت الاسلام قدرتی خاطرنشان کرد: پایداری مردم و وفاداری آن ها به انقلاب و نظام اسلامی سبب شد تا ایران اسلامی امروز به جایگاهی برسد که به عنوان قدرت اول در خاورمیانه و جهان اسلام شناخته شده است.

 

به گفته وی، خون شهید بهشتی و یارانش موجب شد تا درخت اسلام آبیاری و انقلاب اسلامی روز به روز قدرتمندتر شده و بتواند در برابر نقشه های متعدد دشمنان و منافقان ایستادگی کند.

 

رییس کل دادگستری خراسان شمالی در خاتمه با یادآوری این که هفتم تیر ماه به عنوان روز قوه قضاییه نامگذاری شده است، اظهار کرد: دستگاه قضایی همچنان راه آیت الله بهشتی(ره) را ادامه داده و در این مسیر نیز ثابت قدم است./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات