۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۷۰۵۸۷
همزمان با ماه رمضان؛

نهمین نمایشگاه قرآن و عترت در بجنورد دایر شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با ماه مبارک رمضان، نهمین نمایشگاه قرآن و عترت به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در بجنورد، مرکز این استان دایر شد.
حجت الاسلام هدايتي- معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز و همزمان با یازدهمین روز از ماه مبارک رمضان نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان خراسان شمالی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همکاری شهرداری بجنورد با حضور شماری از مسؤولان فرهنگی و مذهبی خراسان شمالی در بجنورد، مرکز این استان آغاز به کار کرد.

 

حجت الاسلام ناصر هدایتی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی در این مراسم با بیان این که همه داشته های ما از برکات قرآن کریم است، اظهار کرد: برگزاری نمایشگاه های قرآنی تأثیر مهمی در گسترش و ترویج فرهنگ قرآنی در بین اقشار مختلف مردم دارد.

 

وی با تأکید بر این که می بایست این برنامه ها در تمام طول سال تداوم داشته باشند، خاطرنشان کرد: برگزاری این نمایشگاه ها سبب می شود تا مردم در طول سال به آسانی به اقلام قرآنی و مذهبی دسترسی داشته باشند.

 

این مسؤول با تأکید بر این که باید تمامی دستگاه های فرهنگی و مذهبی در راستای ترویج آموزه های قرآنی و عمل به دستورات این کتاب آسمانی در جامعه تلاش کنند، تصریح کرد: لازم است برنامه های فرهنگی مذهبی که از سوی نهادهای مختلف برگزار می شود با محوریت قرآنی اجرا شوند چرا که آشنایی اقشار مختلف مردم علی الخصوص جوانان با آموزه های قرآنی آنها را در برابر هجمه های دشمنان بیمه می کند.

 

وی با اشاره به تهاجمات فرهنگی و جنگ نرم دشمنان در راستای اسلام زدایی و دور کردن جوانان و نوجوانان از آموزه های دینی، خاطرنشان کرد: همان گونه که دشمنان از تمامی ابزارهای ممکن برای ضربه زدن به باورهای دینی مردم جامعه ما استفاده می کند، در مقابل متولیان و مسؤولان فرهنگی و دلسوزان اسلام و انقلاب نیز می بایست با بهره گیری از ابزارهای مختلف در برابر این تهاجمات ایستادگی کرده و با روشن گری دینی و اطلاع رسانی اصولی، نقشه های شوم آنها را نقش بر آب کنند.

 

حجت الاسلام هدایتی در ادامه با بیان این که هدف از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در مرکز استان خراسان شمالی نیز فراهم کردن بستری مناسب برای جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به سوی آموزه های دینی و قرآنی است، اظهار کرد: یکی از ابزارهای تحقق این هدف مهم، برگزاری مداوم نمایشگاه های دینی و قرآنی است.

 

وی دسترسی آسان مردم به محصولات فرهنگی و قرآنی در ماه مبارک رمضان، تبلیغ و ترویج قرآن، گسترش فهم و انس با قرآن،‌ توجه جوانان به قرآن،‌ آشنایی با معارف اهل‌بیت(ع) و ایجاد شور و نشاط همزمان با ماه مبارک رمضان در جامعه را از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه برشمرد.

 

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که نهمین نمایشگاه قرآن و عترت خراسان شمالی از امروز به مدت یک هفته در محل سالن نمایشگاه‌های فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی دایر خواهد بود، اظهار کرد: فروش کتاب های قرآنی و دینی، فروش محصولات سمعی و بصری، نمایش آثار تجسمی و غرفه نرم افزارهای قرآنی از مهمترین برنامه های این نمایشگاه به شمار می روند.

 

وی اضافه کرد: همچنین برگزاری محافل انس با قرآن کریم، اجرای تئاترهای خیابانی، اکران فیلم‌های کوتاه و بلند قرآنی، مسابقات قرآنی، برگزاری دوره‌های آموزش قرآن کریم و تصحیح قرائت نماز، برگزاری نشست‌های علمی و فرهنگی با موضوع قرآن و عترت و غیره از جمله برنامه‌های اجرایی هستند که در حاشیه نمایشگاه قرآن و عترت استان برگزار خواهند شد.

 

حجت الاسلام هدایتی با بیان این که تمامی محصولات عرضه شده در این نمایشگاه با تخفیف 10 الی 30 درصدی نسبت به قیمت بازار ارائه می شود، افزود: علاقه‌مندان می‌توانند محصولات قرآنی و دینی مورد نیاز خود را با 10 تا 30 درصد تخفیف از نمایشگاه قرآن کریم واقع در بلوار استقلال، سالن نمایشگاه‌های فرهنگی هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خریداری کنند.

 

به گفته وی نهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان خراسان شمالی از هفتم الی چهاردهم تیرماه از ساعت 17 الی 23 جهت بازدید و خرید عموم مردم دایر خواهد بود./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات