۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
کد خبر: ۲۷۰۵۹۰
امام جمعه نور:

سعادت و رستگاری جامعه در گرو بهره گیری از سیره اهل بیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور با تاکید بر این که انسان باید سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) را در برنامه های زندگی خود اجرایی کند، گفت: حرکت در این مسیر ارزشمند و متعالی ثمراتی گرانقدر و والا برای انسان دارد.
امام جمعه نور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده، امام جمعه نور امروز در جمع نمازگزاران و روزه داران شهر نور با بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام، گفت: هیچ لغزش قدمی صورت نمی گیرد مگر انسان مرتکب عمل گناهی شده باشد.


وی با بیان این که تقوا محوری زندگی انسان را در مسیر ارزشمندی قرار می دهد، بیان داشت: انسان باید تلاش کند تا بتواند به بهترین نحو ممکن و ایمان و تقوا را در برنامه های زندگی خود نهادینه کند.


حجت الاسلام باقرزاده در تشریح زیارت جامعه کبیره، افزود: اهل بیت معصومین(ع) معدن های حکمت خداوند منان هستند که بهره گیری از سیره نورانی این بزرگواران سبب سعادت انسان می شود.


وی با تاکید بر این که انسان باید سیره نورانی اهل بیت معصومین(ع) را در برنامه های زندگی خود اجرایی کند، گفت: حرکت در این مسیر ارزشمند و متعالی ثمراتی گرانقدر و والا برای انسان دارد.


امام جمعه نور با بیان این که حکمت به معنای تدبیر درست و اراده دقیق و صحیح جامعه و حکومت است، تصریح کرد: حکمت در راستای دفع هرج و مرج داخلی و رفع و دفع خطر تعدی و تهاجم بیگانگان خارجی و از سوی دیگر به نظم متقن و سیاست کار آمد گفته می شده است. 


 وی، خاطرنشان کرد: دانش و علومی که در جهت سعادت جامعه بشری به صورت اساسی و بنیادین موثر واقع نشود و نقش ایفا کند حکمت گفته می شود.


حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که حکمت مانع جهل علمی و جهل عملی است، گفت: حکمت در افراد و جامعه مستعد به طوری که توسط حکیم خردمند و دلسوز باشد جمعیت کثیر و فراوانی می توانند امید رستگاری و سعادتمندی داشته باشند.


امام جمعه نور خاطرنشان کرد: اگر قدر انسان حکیم و صاحب درایت را بدانند  چون حکیم غیر از عالم است و به هر کسی که درس خوانده باشد و اطلاعاتی در زمینه هایی داشته باشد عالم می گویند.


وی ادامه داد: حکیم عالمی است که طبابت روح و جان و درمان درد و علاج گرفتاری های افراد و اشخاص جامعه را بر عهده می گیرد و دغدغه سلامت عمومی داشته و با بیماری دیگران دچار تب و نقاهت می شود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات