۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
کد خبر: ۲۷۰۵۹۴
امام جمعه بخشایش:

شهید بهشتی زبان گویای دین مبین اسلام بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام غفاری ثانی با بیان اینکه شهید آیت‌الله بهشتی مصداق بارز «بیان للناس» بود، گفت: شهید بهشتی زبان گویای دین مبین اسلام بود.
حجت الاسلام غفاري خطيب جمعه بخشايش
حجت الاسلام عبدالغفار غفاری ثانی، امام جمعه بخشایش در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با جامع خواندن ابعاد شخصیتی شهید بهشتی، ابراز داشت: متفکر شهید آیت الله بهشتی، در تبیین فرهنگ و تفکر اسلامی، «جامعیت» را اصل و موضوع تعیین کننده ای می داند و هر نوع نگرش یک سویه از اسلام را نفی می کند و آن را با حقیقت اسلام در تضاد و تنافی آشکار می داند.
 
وی در ادامه افزود: شهید بهشتی چنین اعتقاد داشت که اگر به فرهنگ و تفکر اسلامی، بر اساس نگرش های محدود، تعالیم و قوانین همه سو نگر آن را تبیین کنیم، آنچه باقی می ماند «اسلام» نیست، که همانا برداشت های تک بعدی ماست که لباس اسلام را به تن کرده و ظاهری اسلامی به خود گرفته و از متن و باطن و محتوای غنی و رهایی بخش اسلام دور شده است.
 
حجت الاسلام غفاری ثانی با بیان اینکه شهید بهشتی مصداق بارز «بیان للناس» بود، گفت: شهید بهشتی زبان گویای دین مبین اسلام بود، شهید با تسلط به زبان های مختلف دنیا در حقیقت مبلغ دین میبن اسلام در کشورهای مختلف بود، وی در جریان حضور خود در آلمان سبب برکات و خیرات فراونی برای مسلمانان گشت.
 
وی ادامه داد: شهید بهشتی دارای ابعاد مختلف علمی بود، وی افزون بر این‌که فقیه بود در فلسفه نیز متبحر بود و در امر قضاوت نگرش ژرفی داشت، وی نه تنها در شروع به کار قوه قضائیه زحمات فراوانی کشید بلکه برای تأمین نیروی ماهر قضاوت نیز از تلاش های خود دریغ نکرد، از آن جمله می توان به تأسیس مدرسه حقانی اشاره کرد.
 
امام جمعه بخشایش با الگو خواندن شهید بهشتی در امر قضای اسلامی، اذعان داشت: قوه قضاییه با اندیشه شهید آیت‌الله بهشتی پیوندی ناگسستنی دارد، ساختار قوه قضاییه با تفکر و اندیشه شهید بهشتی بنا شد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: وی در امر ولایت مدافع و پشتیبان سرسخت امام راحل و بازوی ولایت محسوب می شد، شهید بهشتی از جمله کسانی بود که از گنجانده شدن اصل ولایت فقیه در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دفاع می کرد و در این امر ثابت قدم بود./854/ت302/ی
ارسال نظرات