۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۵
کد خبر: ۲۷۰۶۱۲
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

کارسازی و کادرسازی از ویژگی های برجسته شهید بهشتی بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: کارسازی، آینده نگری، کادرسازی و تفکر تشکیلاتی از ویژگی های برجسته شهید بهشتی بود.
حجت الاسلام يعقوبي - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد امروز در مراسم گرامیداشت هفتم تیرماه، سالگرد شهادت مظلومانه آیت الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران امام خمینی(ره) با انفجار بمب به دست گروهک منافقان در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی در هفتم تیرماه سال 60، اظهار کرد: این حادثه، ضایعه بسیار سنگینی برای امام راحل، امت و نظام اسلامی بود.

 

وی اضافه کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال 57 با حضور مردم و رهبری امام خمینی(ره) به پیروزی رسید اما دشمنان نمی خواستند انقلاب و نظام اسلامی پا بگیرد به همین دلیل نیز از همان ابتدا کارشکنی ها و اقدامات زیادی برای فروپاشی انقلاب و رشد نکردن نظام اسلامی انجام دادند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: دشمنان در همان ابتدا جنگ و تهاجم نظامی را بر ملت و نظام نوپای اسلامی تحمیل کردند تا سرمایه ها و جوانان ما به سوی جبهه های نبرد شتافته و از رشد و پیشرفت و استحکام نظام اسلامی باز بمانیم.

 

وی با بیان این که در جنگ تحمیلی همه قدرت های عالم پشت سر حزب بعث و صدام قرار داشتند، اضافه کرد: با وجود حمایت های آشکار و پنهان کشورهای غربی و شرقی از صدام، ایران اسلامی با مقاومت و مجاهدت جوانان رشید خود در این نبرد به پیروزی رسید و اجازه نداد حتی یک وجب از خاک کشور به چنگ دشمن بیفتد.

 

ترورهای شخصیتی و فیزیکی مقامات کشور؛ حربه دشمنان برای ضربه به نظام اسلامی

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: وقتی دشمنان متوجه شدند نمی توانند در صحنه نبرد و تهاجم نظامی حریف ایران اسلامی شوند و هر اندازه نیرو و تجهیزات جنگی به کار می گیرند باز هم جوانان ایرانی عاشقانه، عارفانه و مجاهدانه در برابر آنها ایستادگی می کنند، تغییر نقشه داده و از راه های دیگر برای رسیدن به اهداف شوم خود استفاده کردند.

 

وی اظهار کرد: در همین راستا دشمنان در همان زمان جنگ چه در مناطق مرزی و چه در داخل کشور دست به ترور شخصیتی مقامات ارشد و مسؤولان درجه یک کشور زدند به گونه ای که با شایعه سازی و تهمت و توهین و تحقیرهای ناروا سعی داشتند مردم را از مسؤولان و انقلاب اسلامی جدا کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: پس از آن دشمنان ترور فیزیکی و حذف شخصی شخصیت های برجسته و ارکان نظام اسلامی را در دستور کار خود قرار دادند.

 

وی ادامه داد: در این راستا دشمنان و منافقان در ششم تیر ماه سال 1360 اولین ترور هدفمند خود را انجام داده و با برنامه ریزی گسترده سعی کردند رهبر معظم انقلاب را در مسجد ابوذر تهران به شهادت برسانند اما رهبری با خواست خداوند از این ترور نجات یافته و برای آینده انقلاب و نظام اسلامی باقی ماندند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: دشمنان درست روز بعد از ترور رهبر معظم انقلاب، فاجعه هفتم تیر و انفجار بمب در دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی را به بار آوردند و گمان می کردند به دلیل این که اکثر مقامات ارشد کشور در این نشست حضور دارند، شهادت دسته جمعی آنها نظام اسلامی را از حرکت باز می دارد.

 

شهید بهشتی تئوریسین و مغر متفکر انقلاب و نظام اسلامی بود

وی با بیان این که در این اقدام تروریستی کور آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب و امام خمینی(ره) به شهادت رسیدند، اضافه کرد: در این حادثه چهار وزیر، 27 نماینده مجلس، چند معاون وزیر و چندین روحانی برجسته به شهادت رسیدند و اگر چه ضایعه بسیار بزرگی برای نظام و انقلاب اسلامی محسوب می شد اما رهبری امام خمینی(ره) و ایستادگی مردم نگذاشت اوضاع مملکت از کنترل خارج شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: شهید بهشتی تئوریسین و مغز متفکر انقلاب اسلامی و بازوی توانای نظام اسلامی در زمینه های مختلف بود و قانون اساسی محکم و دقیق نظام جمهوری اسلامی نیز یادگار ارزشمند این شهید بزرگوار است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با اشاره به مدیریت اصولی شهید بهشتی در مجلس خبرگان قانون اساسی، خاطرنشان کرد: اگر تلاش و مدیریت این شهید بزرگوار در مجلس خبرگان قانون اساسی نبود، کشور و نظام اسلامی دارای چنین قانون اساسی محکم و همه جانبه ای نمی شد.

 

وی با بیان این که دشمنان هویت و شخصیت والای شهید بهشتی را شناخته بودند به همین دلیل نیز ترور شخصیتی و سپس ترور فیزیکی او را در دستور کار قرار دادند، اظهار کرد: کارسازی، آینده نگری، کادرسازی و تفکر تشکیلاتی از ویژگی های برجسته شهید بهشتی بود.

 

نداشتن تفکر تشکیلاتی یکی از معایب نیروهای حزب اللهی در کشور است

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که شهید بهشتی قدرت کار تشکیلاتی داشت، یکی از مشکلات و کاستی های نیروهای حزب اللهی فعلی را نداشتن تفکر تشکیلاتی دانست و افزود: با وجود این که اکنون نیز در کشور نیروهای حزب اللهی و کارآمد زیادی هستند اما متأسفانه این نیروها تشکیلات منسجم و درستی ندارند.

 

وی با بیان این که شهید بهشتی افزون بر تحصیلات حوزوی از نظر علم جدید نیز تا سطح دکترا تحصیل کرده بود و مدیریتی بسیار قوی داشت، اضافه کرد: این شهید بزرگوار همچنین فراز و فرودهای زندگی را نیز چه در داخل و چه در خارج کشور تجربه کرده و نیروی بسیار مهمی برای نظام اسلامی به شمار می رفت.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: با وجود این که شهادت آیت الله بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، برای مردم و نظام اسلامی بسیار سنگین بود اما امام راحل چون کوه استوار ایستاد و مردم را به ادامه راه تشویق کرد.

 

وی ادامه داد: در حالی که همه مردم در شوک این فاجعه عظیم بوده و منتظر اظهارات امام خمینی(ره) بودند، امام راحل جمله ای زیبا فرمود که من برای شهادت بهشتی نگران نیستم، من برای مظلومیت او نگرانم چرا که بهشتی را نه دوستان به درستی شناختند و نه دشمنان.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که دشمنان و منافقان می دانستند سراغ چه اشخاصی بروند، افزود: با وجود شهادت شهید بهشتی و72 تن از یاران انقلاب در واقعه هفتم تیرماه سال 1360 و آسیب جدی به نظام اسلامی، دشمنان در پیش بینی های خود اشتباه کرده و نظام اسلامی حتی یک روز نیز از حرکت باز نایستاد.

 

وی با بیان این که امام راحل فورا جانشین شهید بهشتی در قوه قضاییه را معرفی کرده و نمایندگان مجلس نیز علی رقم مجروح و زخمی بودن در جلسات مجلس حاضر شده تا مجلس شورای اسلامی از رسمیت نیفتد، اضافه کرد: بر این اساس دشمنان و منافقان از این توطئه نیز نتوانستند طرفی ببندند چرا که امام خمینی(ره) همچون کوه ایستاده و پناه مردم بود.

 

امام جمعه بجنورد در خاتمه با تأکید بر تبیین بیشتر آموزه ها و اهداف والای شهدا در جامعه اسلامی، اظهار امیدواری کرد که راه شهید بهشتی و یاران او و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس، پررهرو تر از گذشته در ایران اسلامی پیموده شود./9314/پ201/ب4

ارسال نظرات