۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۲۷۰۶۲۹
امام جمعه فاروج:

متضرر اصلی به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته ای، آمریکا است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه فاروج گفت: در صورتی که مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 به نتیجه نرسد، بازنده و متضرر اصلی آمریکا خواهد بود که فرصتی استثنایی را از دست داده است.
حجت الاسلام قليزاده- امام جمعه فاروج

حجت الاسلام عباسعلی قلیزاده، امام جمعه فاروج در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به روزهای پایانی مهلت دستیابی به توافق هسته ای و برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) بین ایران و کشورهای گروه 1+5، اظهار کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند ملت ایران همچون گذشته از فرزندان امین، غیور، شجاع و متدین خود که در خط مقدم مذاکرات هستند، حمایت می کند.

 

وی با بیان این که ملت مؤمن و روزه دار ایران اسلامی در این شب ها و روزهای باعظمت ماه مبارک رمضان، موفقیت تیم مذاکره کننده هسته ای کشور برای دستیابی به یک توافق خوب را از خداوند طلب می کنند، افزود: مردم ایران به دنبال توافق هسته ای خوب و عزت آفرین بوده و تا آخرین گام این مذاکرات نیز نمایندگان خود را همراهی و حمایت خواهند کرد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با اشاره به کارشکنی و زیاده خواهی های دشمنان به ویژه آمریکا در این مذاکرات، خاطرنشان کرد: بداخلاقی، عهدشکنی و زیاده خواهی آمریکایی ها بزرگ ترین مانع برای رسیدن به یک توافق خوب هسته ای است آن هم در حالی که ایران با کوتاه آمدن از برخی حقوق خود، تمامی اقدامات اعتمادساز را پذیرفته است.

 

وی تصریح کرد: در صورتی که مذاکرات هسته ای بین ایران و کشورهای گروه 1+5 به نتیجه نرسد، بازنده و متضرر اصلی آمریکا خواهد بود چرا که فرصتی استثنایی را از دست داده است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی فاروج با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب در جمع مسؤولان نظام پیرامون مذاکرات هسته ای، افزود: رهبری در این بیانات بر وحدت ملی در مسأله هسته‏ای تأکید کرده و فرمودند که همه نیروهای دلسوز انقلاب و اسلام خواهان توافقی خوب و عزت آفرین در موضوع هسته ای هستند.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که به فرموده رهبری ایران اسلامی‏ به ‏دنبال توافق خوب و مخالف توافق بد است، خاطرنشان کرد: در این راستا رهبر معظم انقلاب خطوط قرمز هسته‏ای را به صورت صریح بیان و شایعه و دروغ موافقت پنهانی با سازش و مخالفت ظاهری با آن را به شدت تکذیب کردند و فرمودند که سخن ایشان در خفا و آشکار یکسان است.

 

وی با اشاره به سابقه مسأله مذاکره با آمریکا و بدعهدی و زیاده‏خواهی های این کشور، افزود: باید در این زمینه هوشیار باشیم چرا که دولت آمریکا به مذاکرات نیاز دارد اما در عین حال برای دست یابی به اهداف شوم، نهایت تلاش خود را به کار می گیرد.

 

حجت الاسلام قلیزاده با بیان این که هدف اصلی آمریکا در مذاکرات، تحمیل حداکثری خواسته های استکباری و نابجا بر ایران اسلامی است، تصریح کرد: آمریکا تلاش‏های زیادی برای نابودی صنعت هسته‏ای ایران دارد که اکنون این تلاش ها در قالب مذاکرات هسته ای کاملا مشهود است به همین دلیل می بایست تیم مذاکره کننده هسته ای کشور با درایت و دقت کامل به مذاکرات خود ادامه دهند.

 

وی با اشاره به رهنمودها و توصیه های رهبر معظم انقلاب به منتقدان تیم مذاکره کننده هسته ای، افزود: نمی توان مانع از اظهارنظر و انتقاد افراد شد اما باید توجه داشت که انتقادات منجر به تضعیف تیم مذاکره کننده هسته ای در برابر مذاکره کنندگان غربی نشود.

 

حجت الاسلام قلیزاده در خاتمه با بیان این که تنها راه پیشرفت کشور، ایستادگی و پافشاری بر مبانی و اصول است، اظهار کرد: چالش بزرگ کشور ما سهل انگاری در عمل و ساده و سطحی نگریستن به مسائل مختلف است حال آن که در تمامی شرایط و زمینه ها، همدلی و همزبانی و لزوم پرهیز از حاشیه‏سازی اصلی اجتناب ناپذیر بوده و می بایست از سوی همه افراد و جریان های کشور رعایت شود./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات