۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
کد خبر: ۲۷۰۶۳۲
آیت الله ناصری:

حسن خلق موجب افزایش محبت خدا در دل انسان می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه حسن خلق را یکی از راه‌های افزایش محبت خدا در دل انسان دانست و گفت: ارتکاب گناه و ادعای دوست داشتن و محبت خداوند باهم در تضاد هستند چرا که گناه جنگ با خداوند است.
جلسات اخلاق آيت الله ناصري در ماه مبارک رمضان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله محمد ناصری استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه اصفهان، بعد از ظهر امروز در مسجد کمرزرین اصفهان، با بیان آثار گناه بر زندگی انسان گفت: داشتن محبت خداوند با گناه کردن در تضاد است، گناه کردن جنگ با خداوند است و نمی‌توان مدعی محبت خدا بود ولی مرتکب اعمال قبیح و گناه شد.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این‌که برخی از ما مرتکب گناه می‌شویم ولی می‌گوییم خداوند را دوست داریم در حقیقت دروغ گفتن است چرا که اگر کسی خدا را دوست داشته باشد و دلش خانه محبت خداوند باشد دیگر مرتکب گناه نخواهد شد، ما افراد گناهکار باید در برابر این‌که از ما پرسیده می‌شود خدا را دوست داری یا نه سکوت کنیم تا دروغ نگفته باشیم و البته به دنبال اصلاح خود و پرهیز از محرمات باشیم.

 

آیت الله ناصری با اشاره به روایتی از امام علی (ع) تصریح کرد: حسن خلق موجب افزایش محبت خدا در دل انسان می شود، حسن خلق یک موجود روحانی باطنی است و صفت خوش خلقی یک صورت باطنی برای انسان ایجاد می‌کند که مرضی خداوند است و این رضایت خداوند از حسن خلق موجب می‌شود تا محبت خدا در دل انسان جای بگیرد و به همین دلیل است که در روایات بسیار بر اهمیت حسن خلق تأکید شده است.

 

استاد اخلاق و عرفان حوزه علمیه ضمن تأکید بر اهمیت حسن خلق در زندگی انسان اظهار کرد: همانطور که برای حضور در اجتماع نظم و تمیزی صورت ظاهری را رعایت می‌کنیم باید صورت باطنی خود را نیز مورد توجه قرار دهیم و به آن دقت داشته باشیم.

 

وی در ادامه با بیان خاطراتی از علما پیرامون اهمیت توجه به صورت باطنی برای آبرومندی انسان در آخرت گفت: هرصفتی که بر ما غلبه داشته باشد در آخرت تبدیل به صورت و چهره و ظاهر ما می‌شود، داشتن حسن خلق تأثیر بسزایی در زندگی ما و سرنوشت و عاقبت ما خواهد داشت./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات