۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۷۰۶۳۳
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مفاهیم قرآنی عامل مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که مفاهیم قرآنی وارد زندگی آحاد مردم جامعه شود، گفت: ترویج مفاهیم قرآنی عامل مهمی در کاهش آسیب های اجتماعی در جامعه است.
امام جمعه نکاء

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت‌الاسلام محمدباقر محمدی‌لایینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در آیین گشایش قرآن و عترت در سالن آیت‌الله خامنه‌ای مصلی نکا که به همت اداره ارشاد برگزار شد، اظهار کرد: قرآن کریم کتاب زندگی انسان است و عمل به آن سعادت دنیوی و اخروی را در پی دارد و نباید تنها در مراسم‌ و محافل بلکه در همه شئون زندگی باید از آن استفاده شود.

 

وی افزود: توجه به مفاهیم و معنای قرآن کریم می تواند عامل بازدارنده از بسیاری گناهان باشد و این کتاب آسمانی می‌تواند علاوه بر توجه مردم به سبک زندگی اسلامی  ایرانی عامل نشاط‌ بخشی و امیدواری برای آنها باشد و مردم را از ظلمت به سمت نور هدایت کند.

 

امام جمعه نکا با بیان این که  قرآنی نقش حساس و ضروری در جامعه و زندگی ما دارد، ادامه داد: در آیات سراسر نور قرآن کریم راه صحیح زندگی برای انسان‌ها بیان شده و همه ما می‌توانیم با عمل به دستورات قرآن کریم راه سعادت دنیوی و اخروی را بپیماییم.

 

حجت الاسلام لایینی گفت: توجه به مفاهیم قرآن کریم ضرورت زندگی امروز ما است و باید مطالعه قرآن کریم یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های روزانه ما باشد و بدانیم تأمل در قرآن کریم ضامن سعادت جامعه بشری است که اگر به حقیقت قرآن کریم توجه شود؛ رستگاری، حقیقت اخلاق و معرفت اسلامی شامل حال ما و جامعه خواهد شد.

 

وی ادامه داد: قرآن کتابی جامع برای هدایت بشریت است که علاوه بر تدبر در آن، سبک زندگی قرآنی نیز باید برای جامعه ما به خوبی تبیین شود تا الگویی برای مردم کشورمان قرار گیرد.

 

رییس اداره  ارشاد و فرهنگ اسلامی نکا نیز  در این مراسم گفت: این نمایشگاه از هفتم تیرماه تا 20 تیر ماه در سالن آیت الله خامنه ای مصلی نکا از ساعت نه صبح الی 23 شب برگزار است و محصولات ارائه شده در این نمایشگاه کاملاً مرتبط با موضوعات دینی و قرآنی و عترت است.

 

محمدعلی صفرپور با بیان این که پنج هزار جلد کتاب با 110عنوان کتاب دینی، قرآنی، نهج البلاغه و نهج الفصاحه در این نمایشگاه عرضه می شود، اظهار داشت: در این نمایشگاه علاوه بر کتب تخصصی قرآن و عترت، کتاب های نرم افزاری حجاب و عفاف، آثار تخصصی مهدویت و کودک و نوجوان عرضه خواهد شد.

 

وی با اشاره به تخفیف 50 درصدی محصولات این نمایشگاه افزود: نشست ها و کارگاه های آموزشی، محافل و مجالس انس با قرآن، جشن رمضان، مسابقات قرآنی، نمایشگاه آثار هنری قرآنی از برنامه های جنبی این نمایشگاه است./1317/پ202/ب1

ارسال نظرات