۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۷
کد خبر: ۲۷۰۶۵۵
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

آموزش مسائل دین به مردم وظیفه طلاب است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال گفت: باقیات الصالحات یک طلبه، آموختن امور دین به دیگران است، همانطور که در دیگر شغل ها می توان با خدمت به مردم، برای آخرت خود توشه ای را ذخیره کرد.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه یکشنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: در آیه 107 از سوره توبه در رابطه مسجد ضراری که منافقان ساختند توضیح داده شده است که پیامبر اسلام(ص) دستور داد تا این مسجد را تخریب کنند.

 

وی افزود: مردم منافق مسجدی را برای زیان رساندن به اسلام ساختند و مقصود آنان ایجاد تفرقه بین مسلمانان بود، درحالی که آنان قسم یاد می کنند قصد ما این چنین نیست، اما خداوند می فرماید آنها دروغ می گویند، چرا که آنها مسجد ضرار را در مقابل مسجد قبا ساخته اند.

 

حجت الاسلام عباسی ایجاد اختلاف بین مؤمنان و مردم را مردود دانست و گفت: برخی فعالیت های امروز در جامعه نیز رنگ و بوی اختلاف می دهد، از این رو رهبر معظم انقلاب فعالیت های اختلاف برانگیز از طرف شیعه و سنی را کمک به دشمنان اسلام دانسته است.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با اشاره به وجود شیعه انگلیسی، گفت: قرآن کریم مؤمنان را کسانی می داند که توبه کننده هستند، عبادت می کنند، حمد خدا را بر زبان دارند و اهل امر به معروف و نهی از منکر هستند.

 

به گفته وی، هرکس به سوی خدا بیاید و توبه کند، خداوند توبه او را می پذیرد، به غیر از شِرک و کفر که بخشودنی نیست، از این رو در ماه مبارک رمضان که ماه رحمت است باید از خداوند بخواهیم تا گناهان ما را عفو کند.

 

وی با اشاره به این که مؤمنان باید صادق باشند، گفت: اگر در خانه زن و شوهر صداقت نداشته باشند، گفته یکدیگر را نقض کنند و دنبال بهانه جویی باشند، استحکام خانواده از بین می رود.

 

حجت الاسلام عباسی گفت: سرمنشأ بسیاری از گناهان انسان، دروغگویی است، از این رو کلید در خانه ای که تمام بدی ها در آن وجود دارد را دروغ یاد می کنند.

 

باقیات الصالحات یک طلبه، آموختن امور دین به دیگران است

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان با سفارش به یادگیری امور دین، گفت: برخی متأسفانه با وجود برخورداری از تحصیلات عالیه، از ابتدایی ترین مسائل دین مطلع نیستند، درحالی که امام محمد باقر(ع) می فرماید بالاترین درجه کمال در آگاهی از دین است.

 

وی با اشاره به این که کسانی که استعداد فراگیری امور دین را دارند، شایسته است امور دین را بیاموزند و به دیگران یاد دهند، گفت: پیامبر اسلام(ص) به امیرمؤمنان می فرماید اگر خداوند به دست تو یک نفر را هدایت کند، برای تو از آنچه خورشید به آن بتابد، ارزش آن بیشتر است.

 

به گفته وی، باقیات الصالحات یک طلبه، آموختن امور دین به دیگران است، همانطور که در دیگر شغل ها می توان با خدمت به مردم، برای آخرت خود توشه ای را ذخیره کنیم.

 

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که خداوند در قرآن کریم می فرماید پیامبر اسلام(ع) از جنس شما است، ناراحتی شما، ناراحتی او است و نسبت به شما فداکار است، گفت: کسی که به سوی اهل بیت(ع) برود از رأفت آنها بهره مند خواهد شد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: قرآن موعظه ای از طرف خداوند متعال است، انسان را شفاء و قلب ها را آرامش می دهد، هدایت کننده و رحمت برای مؤمنان است، از این رو خداوند می فرماید با قرآن انس بگیرید./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات