۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۲۷۰۶۹۵
در ارومیه؛

دوره حفظ و تفسیر اجمالی قرآن ویژه طلاب نخبه سراسر کشور آغاز به کار کرد

خبرگزاری رسا ـ دوره حفظ و تفسیر اجمالی قرآن ویژه طلاب نخبه سراسر کشور امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، در ارومیه آغاز به کار کرد.
دوره حفظ و تفسير اجمالي قرآن طلاب نخبه سراسر کشور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام طاهری، مدیر دوره حفظ و تفسیر اجمالی قرآن ویژه طلاب سراسر کشور صبح امروز در مراسم افتتاحیه این دوره که در اردوگاه معلم ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: 120 نفر از طلبه های نخبه سراسر کشور که علاقه مند به تفسیر و تدبر در آیات الهی هستند، در این دوره شرکت دارند.
 
وی گفت: این دوره در دو بخش حفظ و تفسیر برگزار می شود که در دوره حفظ طلاب حافظ یک جزء تا 21 جزء روزانه یک صفحه قرآن را حفظ، ترجمه و تفسری می کنند.
 
وی گفت: گروه دوم یا طلاب حافظ کل قرآن هستند و یا علاقه مند به تفسیر که در این دوره 40 روزه تفسری مختصر قرآن را می آموزند.
 
حجت الاسلام طاهری اظهار کرد: طلاب در این دوره ضمن آشنایی با ساختار سوره ها، لغات و واژگان قرآن تفسیر مختصری از آیات شاخص هر سوره را در حضور اساتید مجرب قرآن حوزه های علمیه قم بررسی می کنند.
 
وی گفت: طلاب شرکت کننده در این دوره بعد از اتمام این دوره 450 جزء از قرآن را ختم می کنند که با 15 ختم قرآن برابری می کند.
 
قاسمی، معاون پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان غربی نیز در این مراسم در رابطه با فضیلت ماه مبارک رمضان و برکات فعالیت های قرآنی سخنرانی کرد.
 
گفتنی است، دوره حفظ و تفسیر اجمالی قرآن ویژه طلاب نخبه سراسر کشور از امروز به مدت 40 روز در اردوگاه معلم برگزار می شود.
 
در مراسم افتتاحیه این دوره، نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی، مدیر حوزه های علمیه خواهران و معاون پرورشی آموزش و پرورش استان و جمعی از علما و روحانیان حضور داشتند./936/پ202/ب4
ارسال نظرات