۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۲۷۰۷۱۸
استاد حوزه علمیه قم:

اطاعت از رهبری لازمه وحدت در جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حفظ وحدت جامعه اسلامی مهم‌ترین راهبرد حضرت علی (ع) در دوران حکومت بر مردم و قبل از آن بود، از وحدت به عنوان محوری‌ترین اصل برای بقای جامعه اسلامی نام برد و گفت:‌حفظ وحدت جامعه اسلامی بر هر چیزی مقدم است.
وحدت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام رضا محمدی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در شبستان امام خمینی (ره) با اشاره به این‌که حفظ وحدت جامعه اسلامی مهم‌ترین راهبرد حضرت علی (ع) در دوران حکومت بر مردم و قبل از آن بود، افزود: وحدت اساس بقای جامعه اسلامی است به همین دلیل حضرت علی (ع) چند سال خانه‌نشینی و ظلم را تحمل کردند تا وحدت در جامعه اسلامی حفظ ‌شده و در جامعه چنددستگی ایجاد نشود.

 

وی افزود: دین اسلام دین وحدت است و رشد اسلام در بقای وحدت انجام می‌شود به همین دلیل حضرت علی (ع) در دوران حکومتشان با وجود اینکه با مشکل جنگ‌های داخلی روبه‌رو بودند ولی وحدت جامعه را در اولویت قراردادند هرچند کسانی که ایشان را دعوت به جنگ می‌کردند در هنگام نبرد و فرمان برای حضور در میدان نبرد ایشان را تنها می‌گذاشتند.

 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: این راهبرد حضرت علی (ع) علت عطوفت و مهربانی ولی‌فقیه و امام را در نظام اسلامی حتی با دشمنان نشان داده و بیان می‌کند حفظ وحدت جامعه اسلامی بر هر چیزی مقدم است.

 

حجت‌الاسلام محمدی ادامه داد: حضرت علی (ع) در جامعه اسلامی همواره سعی می‌کردند که مشکلات را به‌صورت مسالمت‌آمیز و با راهبردهای داخلی حل کرده و از جنگ داخلی پرهیز می‌کردند اما در مواقعی که لازم می‌شد برای از بین بردن فتنه در جامعه اسلامی از جنگ ابایی نداشتند.

 

وی با اشاره به این‌که حضرت علی (ع) بروز چنددستگی در جنگ بدر و احد را یکی از عوامل شکست مسلمانان دانسته و همواره از مسلمانان می‌خواستند که از اختلاف پرهیز کنند، گفت: اختلاف و چنددستگی زمینه قدت طلبی دشمنان را فراهم می‌کند و موجب می‌شود دشمنان بر مسلمانان و مرزهای اسلام یورش برند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اطاعت از رهبری یکی از لوازم حفظ وحدت در جامعه اسلامی است و در جامعه‌ای که اطاعت از رهبری وجود نداشته باشد جامعه خیلی زود دچار آشوب و هرج‌ومرج می‌شود.

 

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به این‌که اگر وحدت در جامعه در سایه رهبری واحد محقق شود زمینه پیشرفت را فراهم می‌کند، یادآور شد: آنچه امروز موجب تضعیف جامعه اسلامی‌شده اختلاف و چنددستگی است و تا این اختلافات از بین نرود جامعه اسلامی دچار مشکل جدی می‌شود./837/پ202/ی

ارسال نظرات