۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۲۷۰۷۴۶
دبیر کل حزب مردمی اصلاحات:

غرب فرصت سوزی کند به شدت پشیمان خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر کل حزب مردمی اصلاحات ایران بیانات رهبر معظم انقلاب را فصل الخطاب تمام مطالب درباره مذاکرات هسته‌ای دانست و گفت: فرصت آمریکا و اروپا رو به پایان است و طرف مذاکره کننده با ایران در مذاکرات هسته‌ای باید از آخرین فرصت خود نهایت استفاده را بکند.
حجت‌الاسلام فومني
حجت الاسلام محمد فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات ایران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مطالب ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیرشان را تاکیدی بر مواضع پیشین دانست و اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب از ابتدا از تیم مذاکره کننده هسته‌ای دفاع کرده‌اند و تا زمانی که خطوط قرمز را رعایت کنند و تحریم‌ها برداشته شود ادامه خواهد داشت.
وی تأکید کرد: در پی سخنان رهبر معظم انقلاب برخی به گونه ای ذوق زده شده‌اند که با این سخنان فکر کردند می‌توانند هر کاری بکنند و این سخنان به معنی پذیرش بی قید و شرط هر کاری است که انجام دهند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب از تیم هسته‌ای دفاع کردند و اعلام شد تا زمانی که از منافع مردم، ایران و انقلاب دفاع کنند و بتوانند این بازی برد برد را پیش ببرند از آن‌ها حمایت خواهد شد و باید حمایت شود؛ اما این مبنا نمی‌شود که تیم هسته‌ای هر کاری بخواهند انجام دهند.
این فعال سیاسی افزود: تیم مذاکره کننده تا زمانی مورد تأیید هستند که منافع مردم ایران را تأمین کنند؛ بعضی افراد برداشت‌های اشتباهی از سخنان رهبر معظم انقلاب داشته‌اند؛ بعضی از رسانه‌ها به این قضایا خیلی دامن زدند و با نتیجه گیری اشتباه از این بیانات در صدد سوء استفاده و بیرون راندن دلواپسان و افرادی که نگرانی در این باره دارند، هستند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: منافع ایران باید تأمین شود؛ همزمان با توافق تمام تحریم‌ها باید برداشته شود؛ به نظر من تیم هسته‌ای باید بتواند به فصل الخطاب تمام مطالب یعنی سخنان رهبر معظم انقلاب عمل کند؛ جمهوری اسلامی زمانی به پروتکل تن می‌دهد که منافع ایران تأمین شود و خطوط قرمزش را بپذیرند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب به تأثیر فرمایشات رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اظهار داشت: این صحبت‌ها قدرت چانه زنی ایران را بالا برد؛ انتقاد دلواپسان و نظارت بر مذاکرات در مجلس گام آخری است که برداشته شد؛ آمریکا و اروپا از آخرین فرصت خود باید استفاده کنند؛ در صورتی که این فرصت را از دست بدهند هیچ وقت اشتباه خود را از یاد نخواهند برد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود توجه به اقتصاد مقاومتی را از سوی دولت الزامی دانست و گفت: مردم ما واقعاً در توجه به اقتصاد مقاومتی صادق بوده‌اند؛ اقتصاد مقاومتی را مردم بیش از مسؤولان رعایت می‌کنند.
وی ادامه داد: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند اقتصاد مقاومتی را باید جدی بگیریم و برای حل مشکلات به ظرفیت های درونی خود توجه کنیم، نوآوری داشته باشیم و از علوم داخلی جهت پیشرفت استفاده کنیم؛ باید از ساخت ایرانی حمایت کرده و کالاهای خارجی را مخصوصاً کالاهای امریکایی و اروپایی را تحریم کنیم.
دبیر کل حزب مردمی اصلاحات ایران خاطرنشان کرد: با اتکا به توان داخل در عرصه‌های مختلف می‌توانیم موفق باشیم؛ در اقتصاد می‌توان همچون سیاست زبانزد کشورهای دیگر دنیا بود؛ ژاپن، چین، کره و دیگران طی چند سال اخیر با همین نگاه به موفقیت های فراوان اقتصادی رسیدند.
 
وی ادامه داد: کشورهای پیشرفته دنیا فهمیدند که باید خودشان کالا را ایجاد و از آن استفاده کنند و ما هم باید به تولید کنندگان خود ارزش داده و باعث فرار نخبگان نشویم؛ با تصمیمات غلط باعث نشویم که روحیه مردم ایران تضعیف شود؛ ما باید همه پیرو رهبر معظم انقلاب بوده و به رهنمودهای ایشان عمل کنیم./836/ت302/ج
ارسال نظرات