۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
کد خبر: ۲۷۰۷۹۳
در برنامه آفتاب شرقی بررسی شد؛

تک زیستی و غافل شدن از خانواده در گفتمان توحیدی مردود است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که خداوند در عالم هستی تک زیستی را از چرخه زندگی اجتماعی بشر حذف کرده و بشر را موجودی مدنی بالطبع خلق کرده است، گفت: خانواده تنها نهادی و نهضتی است که بشر می‌تواند در آن رشد کرده، به امنیت رسیده و تکامل پیدا کند و خانواده فقط برای تأمین نیازهای جسمی و روحی انسان نیست؛ بلکه خانواده نهضتی جهانی و راهبردی استراتژیک برای تمدن‌سازی روی کره زمین و عالم کائنات است.
نهاد خانواده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفوی، کارشناس رسانه ملی، بعد از ظهر امروز در برنامه آفتاب شرقی از شبکه یک سیما بابیان اینکه خداوند در جهان موجودی را واحد خلق نکرده و خلقت با زوجیت حتی زوجیت گیاهان و جانوران گره‌خورده است، افزود: انسان بدون هم نوع و همراه نمی‌تواند در دنیا زندگی شادی داشته و به نشاط برسد.

 

 وی تصریح کرد: انسان فطرتاً به خانواده گرایش دارد و ترویج زندگی فردی و تجرد گرایی در جامعه امروز موجب افسردگی و پوچ شدن زندگی فرد شده و حتی در جوامعی که نسبت به فردگرایی تأکید صرف دارند، روان شناسان به این نتیجه رسیده‌اند که برای تأمین شادی و نشاط در افراد، تشکیل خانواده راهبردی ضروری است.

 

کارشناس رسانه ملی بابیان این‌که خداوند در عالم هستی تک زیستی را از چرخه زندگی اجتماعی بشر حذف کرده و بشر را موجودی مدنی بالطبع خلق کرده است، گفت: خانواده تنها نهادی و نهضتی است که بشر می‌تواند در آن رشد کرده، به امنیت رسیده و تکامل پیدا کند و خانواده فقط برای تأمین نیازهای جسمی و روحی انسان نیست بلکه خانواده نهضتی جهانی و راهبردی استراتژیک برای تمدن سازی درروی کره زمین و عالم کائنات است.

 

 کارشناس رسانه ملی ادامه داد: در حدیثی نبوی بیان‌شده که در چهار حالت درهای رحمت الهی به روی انسان باز می‌شود که نزول باران، نگاه محبت‌آمیز فرزند به والدین، بازشدن در‌های کعبه و تشکیل خانواده و نکاح از این موارد است.

 

 وی تصریح کرد: همان‌گونه که در حدیث بالا ذکر شد تشکیل خانواده رحمت الهی را به دنبال دارد که این موضوع نشان می‌دهد هیچ نهضتی در جهان بالاتر از تشکیل نهضت خانواده نیست.

 

 کارشناس رسانه ملی ادامه داد: یکی از دلایل گرایش جوامع غربی به نگه‌داشتن حیوان خانگی و حتی ارث دادن به حیوانات پاسخگویی به نیاز بشر به همدم و همراه است که البته در جوامع غربی به دلیل ترس از خیانت مردم به‌اشتباه می‌خواهند جای خانواده را با حیوان پر کنند که هرگز داشتن حیوان خانگی نمی‌تواند پاسخگوی نیاز انسان به خانواده و عاطفه همسر و فرزند باشد.

 

 حجت‌الاسلام مصطفوی با اشاره به این‌که خداوند به‌وسیله خانواده تمدن بشری را روی جهان گسترده است، اظهار کرد: نسل تمامی انسان‌ها از نخستین خانواده یعنی خانواده حضرت آدم و حوا آغازشده و گسترش پیداکرده است.

 

 وی با اشاره به این‌که خداوند در عالم هستی تک زیستی را از چرخه زندگی اجتماعی بشر حذف کرده و بشر را موجودی مدنی بالطبع خلق کرده است، گفت: خانواده تنها نهادی و نهضتی است که بشر می‌تواند در آن رشد کرده، به امنیت رسیده و تکامل پیدا کند و خانواده فقط برای تأمین نیازهای جسمی و روحی انسان نیست.

 

کارشناس رسانه ملی یادآور شد: در زندگی هیچ‌چیز نمی‌تواند جایگزین خانواده شود و تا به امروز هیچ‌کس نتوانسته نهاد تربیتی و انسان‌ساز مانند خانواده را ایجاد کند و امروز حتی طرفداران کمونیست افراطی هم به این موضوع اذعان دارند./837/پ202/س

ارسال نظرات