۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۷۰۷۹۶
معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

بیش از 2 هزار اثر هنری به دبیرخانه هنر نمایشگاه قرآن ارسال شده است

خبرگزاری رسا ـ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال طی فراخوانی در بخش هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیش از 2 هزار اثر در 6 رشته هنری خوشنویسی، هنرهای سنتی، عکاسی، نقاشی و نقاشی‌خط، تصویرگری و هنرهای حجمی به بخش مسابقه دبیرخانه هنر فرستاده شدند. از میان این آثار در نهایت، 350 اثر برگزیده شده و در فضای نگارخانه‌ای بخش هنری نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است.
حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، بخش هنری نمایشگاه امسال را چشمگیر توصیف کرد و گفت: امسال بخش هنری به دو دلیل فضای گسترده و مناسب برای نمایش آثار و همچنین غنای هنری آثار به ویژه بخش حجمی مفهومی، نسبت به سال گذشته حضوری بسیار چشمگیرتر داشته است.

 

 حجت‌الاسلام حشمتی تصریح کرد: با توجه به این که سال‌های گذشته توجه چندانی به این بخش نمی‌شد، مسئولان نمایشگاه، امسال باید از دانشجویان و هنرمندان برای دیدار از این بخش نمایشگاه دعوت کنند و حتی اگر لازم باشد، تدابیر ویژه‌ای برای دیدار آنها اتخاذ شود.

 

او درباره آمار دیدار از نمایشگاه قرآن در پنج روز نخست گفت: به طور عمومی، روزهای نخست نمایشگاه، به روزهای راه اندازی اختصاص می‌یابد. بنابراین طبیعی است که کاستی‌هایی در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد. مسؤولان نمایشگاه نیز پیگیر جدی حل این مشکلات هستند ولی به طور عمومی آمار دیدارکنندگان از ابتدای هفته دوم افزایش قابل توجهی می‌یابد.

 

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و فرهنگ و ارشاد اسلامی از اضافه شدن بازارچه و بخش عفاف و حجاب به نمایشگاه بیست‌وسوم خبر داد و گفت: علاوه بر بازارچه، سالن بخش هنر هم امسال به نمایشگاه اضافه شده و امکانات آن یکی از استانداردترین سالن‌های نمایشگاهی در تهران است . حتی در نمایشگاه بین‌المللی تهران که فضای کاملا اختصاصی برای نمایشگاه طراحی شده هم چنین امکاناتی نیست. البته تنها 30 درصد سالن‌های باغ موزه و باغ کتاب در اختیار نمایشگاه قرآن قرار گرفته است و تنها از 50 درصد امکانات آن در حال حاضر بهره‌برداری می‌شود.

 

امسال طی فراخوانی در بخش هنری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، بیش از 2 هزار اثر در 6 رشته هنری خوشنویسی، هنرهای سنتی، عکاسی، نقاشی و نقاشی‌خط، تصویرگری و هنرهای حجمی به بخش مسابقه دبیرخانه هنر فرستاده شدند. از میان این آثار در نهایت، 350 اثر برگزیده شده و در فضای نگارخانه‌ای بخش هنری نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است./998/د101/ف

ارسال نظرات