۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۲۷۰۸۰۹
استاد حوزه و دانشگاه:

انسان با عبودیت خدا در صراط مستقیم قرار می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ استاد و محقق حوزه علمیه با بیان این که هرکسی عبودیت خدا را قبول کرده و بپذیرد که همه اشیاء عالم تحت تربیت او هستند در صراط مستقیم است، گفت: مقصد نهایی صراط مستقیم دارالسلام است.
حجت الاسلام معمار منتظرين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سعید معمار منتظرین استاد و محقق حوزه علمیه اصفهان ظهر امروز در بین نمازگزاران مسجد رضوی با بیان این که هرکسی عبودیت خدا را قبول کرده و بپذیرد که همه اشیاء عالم تحت تربیت او هستند در صراط مستقیم است، گفت: مقصد نهایی صراط مستقیم دارالسلام است و کسانی که در این عالم ولایت خدا را قبول کردند در عالم دیگر در جوار خداوند خواهند بود.

 

وی پیرامون ماهیت و هویت کتاب خدا بیان کرد: خداوند در قرآن کریم و در سوره "ص" حقیقت قرآن را ذکر و بیان کرده و قرآن کتابی برای ذکر و یادآوری است، در تمام کلمات این کتاب یاد خدا وجود دارد و حتی جایی که در کتاب خدا از شیطان یاد شده این ذکر تنها در قرآن با یاد خدا مساوی می‌شود چرا که کلمات از سمت خدا نازل شده بنابراین بدون وضو به کلمه شیطان در قرآن نمی‌توان دست زد.

 

استاد و محقق حوزه علمیه اصفهان با اعتقاد بر این که ما نیاز داریم مرتبا خدا را یاد کنیم، خاطرنشان کرد: برخی افراد معتقدند برای دعوت غیر مسلمانان به دین اسلام باید فسلفه، کلام و حکمت بلد بود البته یادگیری تمام اینها خوب است اما مطابق قرآن شما باید با این کتاب سایران را به دین دعوت کنید چرا که قرآن با روح انسان عجین شده است.

 

وی با اشاره یه این که خداوند ربوبیت خود را به نفس ما نشان می‌دهد، تصریح کرد: بنابراین من عرف نفسه فقد عرف ربه یعنی با توجه به این که خداوند خود را به ما نشان داده هرکسی نفس خود را بشناسد خدا را نیز خواهد شناخت، ما نمی‌توانیم خدا را ببینیم اما خدا قادر است خود را به ما نشان دهد و اگر خداوند این شهاد را نفرموده بود احدی نمی‌توانست ربش را بشناسد.

 

حجت‌ الاسلام معمار منتظرین با اشاره به آیه 18 سوره زمر اظهار کرد: خداوند به کسانی که قول را شنیده و بلافاصله از آن تبعیت کردند بشارت داده است که قول در اینجا به معنی قرآن است و این قرآن ربوبیت پروردگار عالم را به یاد می‌آورد و شراب طهوری است که هر نیازی را از انسان برطرف می‌کند.

 

وی افزود: با توجه به این که معلم انسان خدا بوده بنابراین ما احتیاج به تعلیم و تعلم نداریم و تنها به یادآوری آنچه قبلا در ما بوده نیاز داریم و اگر تمام انبیا و اوصیا الهی جمع شوند چیزی به شما اضافه نمی‌شود و تمام آنها آمدند که یاد شما بیاورند که " الست بربکم".

 

استاد و محقق حوزه و دانشگاه گفت: هر سال عزاداری امام حسین(ع) در کره زمین توسعه بیشتری پیدا می‌کند و قرآن یعنی کربلا، عاشورا و رفع عطش بنابراین این کتاب هرسال در جهان توسعه می‌یابد و امروز همه از یهود، مسیحی و حتی وهابی ضد قرآن دچار آن شدند چرا که خدا با حقیقت آن کار را کرده، هیچ کسی نمی‌تواند از قرآن فرار کند و کافران نیز تنها روی این حقیقت را می‌پوشانند./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات