۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۲۷۰۸۴۵
حجت الاسلام حاج ابوالقاسم:

مفسدان اقتصادی اعضای حزب شیطان‌اند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که اخلال اقتصادی مصداق افساد روی زمین است، گفت: مؤمن هرگز سر مؤمن را کلاه نمی‌گذارد و موجب فساد اقتصادی نمی‌شود و کسی که چنین کاری را انجام دهد جز حزب طاغوت و شیطان است.
حاج ابوالقاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمد حاج ابوالقاسم، مفسر قرآن کریم، عصر امروز در شبستان امام خمینی (ره) با بیان این‌که اخلال اقتصادی مصداق افساد روی زمین است، گفت: مؤمن هرگز سر مؤمن را کلاه نمی‌گذارد و موجب فساد اقتصادی نمی‌شود و کسی که چنین کاری را انجام دهد جز حزب طاغوت و شیطان است.

 

وی افزود: مؤمن برای مال دنیا طمع‌ورزی و حرص ورزی نکرده و سعی می‌کند همواره برای به دست آوردن محبت الهی تلاش کند و مانند کافران و دنیا دوستان وقت خود را صرف ذخیره دنیا نمی‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قم طرفداری از حق را یکی دیگر از ویژگی‌های مؤمنان عنوان کرد، افزود: انسان مؤمن مدافع حق است و اگر حق باوری او موجب ضرر و زیان به خانواده‌اش شود باز هم از حق دست برنداشته و از مسیر حق منحرف نمی‌شود.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم ادامه داد: مؤمن در راه انجام ‌وظیفه از تحقیر نمی‌ترسد و اگر تمامی عالم علیه او شده و او را تحقیر کنند او از انجام ‌وظیفه‌اش سرباز نمی‌زند.

 

وی با اشاره به این‌که مؤمن طرفدار حق و عدالت است، تصریح کرد: مؤمن اقامه کننده عدالت در جامعه بوده و موجب اخلال اقتصادی در جامعه نشده و سر برادر دینش را کلاه نمی‌گذارد و می‌داند که اخلال اقتصادی مصداق افساد در روی زمین و قرار گرفته در شمار طاغوتیان است.

 

استاد حوزه علمیه قم اظهار کرد: مؤمن بر سلاطین و سران استکبار تکیه نکرده و خواهان بقای آنها نیست و کسی که با مستکبران از جمله آمریکا ارتباط برقرار کرده و خواهان وابستگی کشور و نظام اسلامی به دشمن است در زمره طاغوتیان بوده و مورد لعن و نفرین الهی واقع می‌شود.

 

حجت‌الاسلام حاج ابوالقاسم با اشاره به این‌که مؤمن اهل نماز است، گفت: مؤمن اعمال حسنه را کفاره گناهان خود دانسته و برای این‌که بتواند به جبران گناهانش برخیزد به اعمال حسنه و نیکی روی آورده و تخم نیکی را در جهان پراکنده می‌کند.

 

وی مطالعه تاریخ پیامبران را موعظه‌ای برای انسان‌ها دانست و افزود: قرآن ما را به خواندن سرگذشت اولیای خدا و آموختن موعظه از آنها دعوت کرده و می‌فرماید مطالعه سرگذشت پیامبرانی از جمله حضرت یوسف (ع) انسان را به پاک‌دامنی و عفت ورزی دعوت می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که مؤمن سختی را بر معصیت ترجیح می هد، یادآور شد: داستان حضرت یوسف برای ما در این زمینه بهترین نمونه است زیرا حضرت یوسف (ع) عذاب و سختی بودن در زندان را با معصیت با زلیخا و گناه در خانه او ترجیح داد و به خاطر همین انتخاب سختی بر معصیت خداوند او را به برجسته‌ترین جایگاه در نزد خود و مردم یعنی عزیزی مصر رساند./921/پ202/ف

ارسال نظرات