۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۲۷۰۸۵۴
فرمانداری بجنورد با صدور اطلاعیه ای؛

همایش بصیرت افزایی هسته ای در بجنورد مجوز برگزاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ در حالی که بر اساس برنامه، همایش «بصیرت افزایی هسته ای در کلام ولایت» از ساعت 18 امروز در بجنورد آغاز می شود، فرمانداری این شهرستان با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد این همایش مجوز ندارد.
مذاکرات هسته اي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، بر اساس دعوت نامه ارسالی از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان شمالی، همایش «بصیرت افزایی هسته ای در کلام ولایت» از ساعت 18 روز دوشنبه در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود.

 

در حالی که برگزاری این همایش در روزهای پایانی مهلت تعیین شده برای دستیابی به برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای(برجام) بین ایران و کشورهای گروه 1+5، برنامه ریزی شده و برای آن تبلیغات گسترده ای در قالب ارسال دعوت نامه، پیامک و نصب اطلاعیه در بیلبوردهای شهری صورت گرفته، امروز فرمانداری بجنورد با صدور اطلاعیه ای، اعلام کرده که این همایش فاقد مجوز است.

 

فرمانداری بجنورد در اطلاعیه ای که امروز صادر شده با اشاره به تصمیم برخی افراد برای برگزاری همایش بصیرت افزایی هسته ای در کلام ولایت در بجنورد، آورده است: برای برگزاری این همایش هیچ هماهنگی با فرمانداری بجنورد صورت نگرفته و مجوزی دریافت نشده است.

 

محمودرضا معموری، سرپرست فرمانداری بجنورد در این اطلاعیه افزوده است: این در حالی است که برنامه دولت تدبیر و امید، اجرای دقیق قانون و ضوابط در برگزاری تجمع و همایش ها است و مراجعه نکردن به فرمانداری و اطلاع رسانی و هماهنگی نکردن در این خصوص پسندیده و مطلوب نیست.

 

در ادامه این اطلاعیه آمده است: برداشت ما در بخش های دولت حمایت کامل رهبر معظم انقلاب از مذاکره کنندگان است که در چند سخنرانی به ویژه در روزهای اخیر به صراحت بر این موضوع اشاره و تأکید داشتند و همین رویه ترسیم شده از سوی معظم له و رییس جمهوری را در سطح ملی نیز دنبال می کنیم.

 

این اطلاعیه می افزاید: انتظار است مسؤولان همه بخش های شهرستان در این زمینه خط مشی نظام را دنبال کنند، هرچند همکاران سایر ارگان ها انتقاد یا دغدغه دارند ولی زمانی که در جبهه دیپلماسی دیپلمات ها مشغول مذاکره ای نفس گیر بوده و شب و روز به فعالیت مشغولند بی انصافی است در پشت جبهه با برخی اقدامات، موجب تضعیف نماینده نظام در جبهه دیپلماسی گردند.

 

در ادامه این اطلاعیه آمده است: هرچند تبیین مواضع رهبری مورد تأکید دولت و کاری خوب است ولی افرادی که به هر شکل خود را مدعی و پرچمدار حمایت از معظم له می دانند باید مطلع باشند که دولت همین کار را در چارچوب قوانین و مقررات انجام می دهد و تأکید رهبری همواره رعایت دقیق قانون و پشتیبانی کامل از دولت است.

 

نهاد برگزار کننده همایش هسته ای: همایش در مکان محدود و سرپوشیده نیاز به مجوز ندارد

در حالی که فرمانداری بجنورد به صراحت از عدم صدور مجوز برای برگزاری همایش بصیرت افزایی هسته ای در کلام ولایت در بجنورد خبر داده، حجت الاسلام سیدمحمد افشین فر، قائم مقام مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و دبیر کمیته اطلاع رسانی ستاد برگزاری این همایش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، اظهار کرد: برگزاری همایش بصیرت افزایی هسته ای در کلام ولایت برای مکانی محدود و سرپوشیده برنامه ریزی شده، بنابراین نیازی به مجوز فرمانداری ندارد.

 

وی افزود: برای برگزاری این همایش تنها مجوز بانی محل مراسم ضروری بود که آن هم پیش از این کسب شده است.

 

حجت الاسلام افشین فر تصریح کرد: همایش مزبور که عصر امروز در مسجد انقلاب بجنورد برگزار می شود، اصولا تجمع نیست که نیاز به کسب مجوز از فرمانداری داشته باشد.

 

گفتنی است، بر اساس برنامه قرار است همایش بصیرت افزایی هسته ای در کلام ولایت، از ساعت 18 امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در محل مسجد انقلاب این شهر برگزار شود./9314/ت302/ب5

 

ارسال نظرات