۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۲۷۰۸۸۵
استاد حوزه علمیه:

خانواده ها نسل آینده را متناسب با فرهنگ قرآنی تربیت کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با اشاره به ضرورت توجه به نسل جوان، گفت: نسل آینده باید متناسب با فرهنگ قرآنی تربیت شود.
حجت الاسلام فاطمي منش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام مهدی فاطمی‌منش، استاد حوزه و دانشگاه، عصر امروز در جلسه دوره آموزشی طرح یاوران نماز ویژه مدیران و مربیان مهد کودک های اردبیل با بیان اینکه پدران و مادران باید برای انتقال مفاهیم دینی به فرزندان خود تدابیر خاصی لحاظ کنند، خاطرنشان کرد: الگوی نسل جوان و آینده نباید شخصیت‌های فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای باشد چرا که سبب نابودی بنیان های خانواده ها می شود.

 

وی با اشاره به اینکه مربیان مهدهای کودک باید چهار خصوصیت اخلاص، سلیقه، سلامت و سواد را داشته باشند تا بتوانند نسل آینده را متناسب با فرهنگ قرآنی تربیت کنند، افزود: امام باقر(ع( می‌فرمایند؛ دوست خوب سه ویژگی مهم دارد اولی رعایت حال دوست در موقع خوردن غذا، دومی همسفر شدن با دوست و سومی امانت‌داری است که با تعلیم این سه ویژگی به فرزندان، آنها را در انتخاب دوست خوب یاری کنیم.

 

حجت الاسلام فاطمی منش در ادامه با اشاره به هجمه های استکبار جهانی با استفاده از فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، گفت: دشمن تحرکات گسترده‌ای را در مسیر نابودی و از بین بردن ارزش‌های دینی و اعتقادی ما ایجاد کرده که قطعاً در این مسیر هوشیاری و آگاهی و اجرای برنامه های اعتقادی ضروری است.

 

وی تصریح کرد: جوک‌های توهینی به اقوام و مطالب عبرت‌آمیز انحرافی شبکه‌های اجتماعی از سوی رژیم صهیونیستی طراحی می‌شود.

 

مبلغ اعزامی حوزه علمیه قم گفت: تداعی معانی یکی از روش‌های غرب برای مقابله با فرهنگ شیعی است و اکنون با استفاده از این روش سعی در انحراف فکری در نسل جوان شیعی دارد.

 

حجت الاسلام فاطمی‌منش با اشاره به اینکه بازی‌های رایانه‌ای و فیلم‌های هالیوودی با هدف اسلام‌هراسی و از بین بردن ایمان و اعتقادات و ارزش ها طراحی و اکران می‌شود، افزود: نظام سلطه به تأثیراتی که روش تداعی معانی بر افکار جامعه دارد، احاطه کامل دارد و می‌داند که چگونه می‌تواند افکار جوامع را کنترل کند.

 

وی بیان کرد: هویت اصلی شبکه‌های اجتماعی برای ایجاد انحراف در افکار عمومی ایجاد شده‌اند که مبدأ طراحی این شبکه‌های اجتماعی در رژیم صهیونیستی بوده و تیم‌های کارشناسی زبده برای مطلب‌سازی، ایجاد انحراف و اسلام‌ستیزی در آن پیش‌بینی شده است./937/پ202/ب4

ارسال نظرات