۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۲۷۰۹۰۳
استاد حوزه علمیه بابل:

توبه و خالی کردن دل از اثرات گناه مهم ترین کارکرد ماه رمضان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه بابل، توبه و خالی کردن دل از اثرات گناه یکی از مهم ترین کارکردهای ماه مبارک رمضان است تا بندگان مهمانی بی نظیر خداوند حضور داشته باشند و هر کسی بر اساس لیاقتش از این سفره بهره بگیرد.
 استاد حوزه علميه بابل

حجت الاسلام حبیب الله رسولی، مسؤول دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در مازندران درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، مبارک رمضان را ماه همدلی و همزبانی نامید و گفت: در ماه مبارک رمضان دل های قاطبه مؤمنان در کنار سفره الهی رمضان به هم نزدیکتر می شود و همدل و همزبان در برابر درگاه الهی زانو می زنند.

 

وی ماه مبارک رمضان را ماه رحمت و نزول برکات عنوان کرد و افزود: مهمانی بی نظیر رمضان را کسانی درک می کنند که از قبل خود را برای حضور در این ضیافت بزرگ آماده کرده باشند.

 

این استاد حوزه علمیه، یکی فضایل ماه مبارک رمضان را بخشیده شدن گناهان دانست و خاطرنشان کرد: هر کس به اندازه لیاقت و صفای باطنش از برکات ماه مبارک رمضان استفاده می کند و شایسته است مؤمنان خودسازی را در این ماه سرلوحه کار خود قرار بدهند.

 

وی ادامه داد: توبه و خالی کردن دل از  اثرات گناه یکی از مهم ترین کارکردهای ماه مبارک رمضان است تا بندگان مهمانی بی نظیر خداوند حضور داشته باشند و هر کسی بر اساس لیاقتش از این سفره بهره بگیرد.

 

حجت الاسلام رسولی با بیان این که هر جا که نور وارد شد ظلمت بیرون می رود، اظهار داشت: متأسفانه برخی از افراد مانع رسیدن نور حقیقت الهی به درون قلب خود می شوند و در ظلمات خود را نگه می دارند.

 

وی افزود: تیره شدن و تبدیل شدن به مرکز ظلمت انسان را به ورطه سقوط می کشاند و به همین دلیل از این رو است که ندای الهی رمضان در این افراد اثر گذار نیست.

 

مسؤول دفتر آیت الله مکارم شیرازی ضمن اشاره به روایتی در خصوص در بند بودن شیطان در ماه مبارک رمضان تصریح کرد: شیطان بیرون در ماه مبارک رمضان در بند قرار می گیرد اما برخی افراد دلهایشان آنقدر تیره و تار می شود که در برابر شیطان درون تاب مقاومت و ایستادگی ندارند.

 

وی ادامه داد: افرادی موفق و رستگار در ماه مبارک رمضان می شوند که بتوانند نفس خود را مهار کنند و ایمان و باورهای دینی خود را تقویت کنند.

 

حجت الاسلام رسولی ضمن بیان روایتی در خصوص شرافت ماه مبارک رمضان بر ماه های دیگر گفت: انسان بدبخت کسی است که در ماه مبارک رمضان توبه و بندگی نکند و از این ماه به سادگی بگذرد و آمرزیده نشود./1313/ت302/ب1

ارسال نظرات