۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۵
کد خبر: ۲۷۰۹۱۵
امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان:

ازدواج موجب آرامش و تسکین جوانان می شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد اردهال با بیان این که جامعه سالم و آرام در گرو ازدواج جوانان و تبعیت از امر خداوند متعال است، گفت: از این رو جوانان باید بدانند، ازدواج بهترین گزینه برای آرامش و تسکین زندگی است.
حجت الاسلام محمد عباسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمد عباسی، امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان شامگاه دوشنبه بعد از مراسم جزء خوانی قرآن کریم در آستان مقدس علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: از پیامبر اسلام(ص) روایت است کسی که شنونده قرآن باشد، خداوند شر دنیا را از او دور می کند و کسی که قرائت کننده قرآن باشد، خداوند شر آخرت را از او برمی دارد.

 

وی افزود: خداوند در سوره هود از امت های گذشته گفته است و در قسمتی از آن خداوند چهار اصل از هدایت خود را عنوان می کند که دو اصل آن اعتقادی و دو اصل دیگر آن عملی است.

 

حجت الاسلام عباسی توحید و نبوت را از اصول اعتقادی دانست و گفت: اصول عملی شامل پرهیز از رذایل اخلاقی و اهتمام به فضایل اخلاقی است.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: از امام صادق(ع) روایت است هر کس زیاد استغفار می کند، نامه عمل او تا حدی در آسمان ها بالا می رود که سفید می شود.

 

وی با اشاره به این که آیه 17 سوره هود دلایل حقانیت پیامبر(ص) را بیان می کند، گفت: یکی از دلایل حقانیت پیامبر اسلام(ص) قرآن است، از این رو با وجود ذکر معجزات متعدد از سوی شیخ عباس قمی برای پیامبر اسلام(ص)، بالاترین معجزه ایشان، قرآن کریم است.

 

به گفته وی، دومین دلیل حقانیت پیامبر اسلام(ص) پیروان ایشان هستند و سومین آن کتب آسمانی پیشین است، چرا که در تمام آنها از پیامبراسلام(ص) سخن به میان آمده است.

 

جامعه غرب گرفتار معضل همجنس بازی است

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که در قرآن ذکر شده است که فرزند نوح از خداوند تبعیت نکرد و کافر شد، گفت: هرکس مطیع امر خداوند متعال نباشد، در زمره کافران خواهد بود، حتی اگر پسر پیغمبر خدا باشد.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: اگر پدری به فرزند خود امر کند که نماز نخوان و یا دیگر اوامر خداوند را بجا نیاور، فرزند باید به امر خدا توجه کند و در عین حال احترام پدر خود را حفظ کند.

 

وی با اشاره به این که فرزند در تبعیت از والدین تا حدی مجاز است که به دین خود ضربه وارد نکند، گفت: در قرآن کریم به معضل همجنس بازی در قوم لوط اشاره شده است که امروز نیز جوامع غربی گرفتار این معضل شده اند و آن را به شکل قانونی مجاز دانسته اند.

 

به گفته وی، جامعه سالم و آرام در گرو ازدواج جوانان و تبعیت از امر خداوند متعال است، از این رو جوانان باید بدانند، ازدواج بهترین گزینه برای آرامش و تسکین زندگی است.

 

در قیامت هر کس با امام خود محشور می شود

حجت الاسلام عباسی با اشاره به این که خداوند در قرآن می فرماید وای بر کم فروشان، گفت: جامعه ای که به طرف کم فروشی برود، خداوند باران را برای آنها نازل نمی کند.

 

امام جمعه موقت مشهد اردهال کاشان گفت: در قیامت فرعون به شکلی حاضر می شود که پیروان آن هم به طرف آتش می روند، چرا که آنها پیروی محض از او داشته اند.

 

وی با اشاره به این که در قرآن کریم آمده است فردای قیامت هر شخصی با امام خود محشور می شود، گفت: کسانی که ظلالت را پذیرفتند با امام ضال محشور می شوند و کسانی که حقانیت را پذیرفتند با امام حق محشور خواهند شد.

 

حجت الاسلام عباسی پیروی از پیامبر اسلام(ص) و امیرمؤمنان(ع) را افتخاری بزرگ دانست و گفت: خداوند در سوره هود انسان ها را به دو دسته سعاتمند و شقاوتمند تقسیم کرده است./1307/پ202/ح

ارسال نظرات