۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
کد خبر: ۲۷۰۹۲۹
کارشناس دینی:

اهل بیت بهترین نوع شناخت خداوند را در اختیار ما قرار داده اند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با تأکید بر این که گناهان خود را فقط با خدای خود در میان بگذارید، گفت: اهل بیت(ع) بهترین نوع شناخت خداوند را در اختیار ما قرار داده اند.
حجت الاسلام عبدالستار حيدري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام عبد الستار حیدری، کارشناس دینی دوشنبه شب در جمع قاریان و حافظان جلسه قرائت قرآن جوادالائمه(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع)، گفت: امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی می فرماید من خداوند را می خوانم و او مرا جواب می دهد، اما زمانی که او ما را می خواند، ما کوتاهی و تنبلی می کنم.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) در دعای ابوحمزه ثمالی، خداوند را روشن تر و زیباتر بیان می کند، خدایی که هرکجا او را صدا بزنیم، او پاسخ می دهد، اما ما احساس دوری از خدا می کنیم.

 

حجت الاسلام عبدالستار حیدری با اشاره به این که شخصی که به تازگی ازدواج می کند، در زمان صحبت کردن با معشوقه خود، هیچ احساس خستگی نمی کند و گذر زمان را نیز حس نمی کند، گفت: برخی از ما در زمان نماز خواندن، حس و حال عبادت را نداریم و با نماز خواندن احساس آرامش نمی کنیم، در حالی که اطمینان و آرامش با یاد خداوند است.

 

این کارشناس دینی گفت: امام معصوم می فرماید مدح، ستایش و سپاس من از خدایی است که زمانی که صدایش می زنم، او مرا جواب می دهد و اگر چه زمانی که مؤذن به عنوان نماینده خدا اذان می گوید، همه ندای او را اجابت نمی کنند.

 

وی با اشاره به این که برخی نه خمس و نه کمک به نیازمندان را مهم می دانند، گفت: اجابت درخواست شخص نیازمند مؤمن، قرض دادن به خدا است، از این رو خداوند در قرآن کریم می فرماید هر کس به من قرض دهد، بیش تر از آن به او بازمی گردانم.

 

به گفته وی، هرچه نعمت در اختیار ما است، خداوند به ما لطف کرده است و همین که دست ما در پیش دیگران دراز نیست و با شرافت زندگی می کنیم، جای شکر دارد.

 

خدا را در هر زمان و مکان می توان یاد کرد

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که شما هر زمان خدا را صدا بزنید، او شما را پاسخ می دهد و پذیرای شنیدن اسرار شما است و هیچ واسطه ای را نیز برای ارتباط با خود قرار نداده است، گفت: اهل بیت(ع) بهترین نوع شناخت خداوند را در اختیار ما قرار داده اند و معرفی خدا از سوی اسلام با دیگر ادیان متفاوت است.

 

این کارشناس دینی گفت: خداوند را در هر زمان و مکانی می توان یاد کرد و حتی در زمان قضای حاجت، چرا که اسلام برای آن زمان نیز دعا در نظر گرفته است و این نشان از دقیق بودن اسلام است.

 

وی با اشاره به این که انسان می تواند حتی یک لحظه ارتباط خود با خدا را قطع نکند، گفت: در یک لحظه تمام موجودات عالم با خداوند حرف می زنند، از این رو باید معرفت خود را با خداوند زیاد کنیم تا بتوانیم او را حس کنیم.

 

حجت الاسلام حیدری با تأکید بر آن که گناهان خود را فقط با خدای خود در میان بگذارید، گفت: در شب های ماه مبارک رمضان با خدای خود خلوت کنیم، چرا که خداوند می فرماید من با شما هستم و صدای شما را می شنوم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات