۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۴:۰۴
کد خبر: ۲۷۰۹۳۲
امام جمعه مشهد اردهال کاشان مطرح کرد؛

ویژگی‌های تارک الصلاة

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: مهم‌تر از نماز خواندن، حفظ معنوی نماز و حضور قلب در نماز است که در نمازهای ما کمتر حضور قلب وجود دارد.
حجت الاسلام مهدي سليماني اردهالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مهدی سلیمانی اردهالی، امام جمعه مشهد اردهال کاشان دوشنبه شب در جلسه تفسیر و ترجمه قرآن کریم در آستان علی بن باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، گفت: انسان های مؤمن چهره ای دوست داشتنی دارند، اما افرا تارک الصلاة چهره های زشتی دارند که انسان علاقه ای به نگاه کردن به چهره آنها ندارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان این که دعای شخص تارک الصلاه مستجاب نمی شود و دعای دیگران نیز در حق او مستجاب نمی شود، گفت: شخصی که نماز نمی خواند، در زمان مرگ تشنه و گرسنه از دنیا می رود و بدتر آن این  که عزرائیل به سخت ترین وجه جان او را می گیرد.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان قبر شخص تارک الصلاه را تاریک دانست و گفت: قبر شخص تارک الصلاه آنقدر به او فشار می آورد که شیری که از مادر خود خورده است از سر انگشتانش بیرون می آید.

 

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: مارها و عقرب ها بر شخص تارک الصلاه مسلط می شوند و مأموران الهی با گرزهای آتشین به استقبال او می آیند، از این رو نماز نخواندن مصیبت های بسیاری را برای انسان به همراه خواهد داشت.

 

وی با اشاره به این که دختران نباید با شخص تارک الصلاه ازدواج کنند، چرا که او دشمن خدا و خدا دشمن اوست، گفت: رستگاران کسانی  هستندکه حافظ نماز هستند، یعنی نماز را می خوانند و آن را به درستی به جا می آورند.

 

وی با سفارش به حفظ قرآن کریم و فراگیری صحیح خواندن نماز، گفت: مهم‌تر از نماز خواندن، حفظ معنوی نماز و حضور قلب در نماز است که در نمازهای ما کمتر حضور قلب وجود دارد.

 

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به این که در روایات زیادی است که خواندن دو رکعت نماز صحیح، از 70 حج عمره مقبول بالاتر است، گفت: خداوند آنقدر رحیم، کریم و مهربان است که دو رکعت نماز را آنقدر ارزش داده است که از 70 حج مقبول بالاتر دانسته است و این تجارتی با ارزش است.

 

امام جمعه مشهد اردهال کاشان گفت: امام حسن(ع) در زمان نماز خواندن، رنگش زرد می شد و امام سجاد(ع) به گریه می افتاد، از این رو امام سجاد(ع) فرمود برای خواندن نمازِ با توجه قلبی و صحیح، نماز خود را آخرین نماز عمرتان در نظر بگیرید./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات