۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۱
کد خبر: ۲۷۰۹۴۱
استاد حوزه علمیه مازندران:

قاطعیت در برخورد با مجرمان شاخص اصلی دستگاه قضا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مردم باید احساس کنند که در سایه احکام عدل اسلامی، جان و مال و حیثیت آنان در امان است، گفت: دستگاه قضایی باید بدون اعتنا به توصیه ها، حیثت همه اشخاص و مردم را محترم بشمارند و با کمال احتیاط و با قدرت در تطبیق جرم با موازین قانونی عمل کنند.
حجت الاسلام تقي پور، استاد حوزه علميه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام حسین تقی پور، استاد حوزه علمیه بابل شب گذشته در جمع مردم بخش گتاب با گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضاییه گفت: هفته قوه قضاییه، هفته بازنگری در عملکرد دستگاه قضایی و یادآور مطالبات امام راحل از این قوه مهم در کشور است.

 

وی دقت و قاطعیت در صدور احکام را خواسته مهم قاطبه مردم از مجموعه قوه قضاییه دانست و افزود: دستگاه قضایی سعی کند با کمال دقت، مهربانی و قاطعیت نسبت به رسیدگی به پرونده های قضایی برخورد کنند تا شاهد افزایش رضایتمندی عمومی از قوه قضاییه باشیم.

 

مسؤول حوزه علمیه سفیران هدایت امام حسین(ع)، تأخیر در صدور احکام و اطاله دادرسی ها را یکی از ضعف دستگاه قضایی عنوان کرد و اظهار داشت: انتظار مقام معظم رهبری و عموم مردم از قضات دادگستری ها صدور احکام بر اساس شرع و قانون بدون ملاحظه صاحبان قدرت است و پس از صدور حکم نیز امور  اجرا و ضابطان به سرعت این احکام را به اجرا در بیاورند.

 

وی ادامه داد: نترسیدن از جایگاه ها و صاحبان قدرت در برخورد قضایی موجب ایجاد فضایی توأم با آرامش و اطمینان از صحت قضا، ابلاغ، اجرا و احضار در برخورد با مجرمین خواهد شد.

 

حجت الاسلام تقی پور با بیان این که مردم باید احساس کنند که در سایه احکام عدل اسلامی، جان و مال و حیثیت آنان در امان است، خاطرنشان کرد: دستگاه قضایی و قضات دادگستری باید بدون اعتنا به توصیه ها، حیثت همه اشخاص و مردم را محترم بشمارند و با کمال احتیاط و با قدرت در تطبیق جرم با موازین قانونی عمل کنند.

 

وی ضمن تاکید بر این که سرپیچی از حکم محاکم قضایی خطا است، اذعان کرد: کسانی‏که پس از احضار در محاکم قضایی از حضور در آن سرپیچی و مقاومت می‏کنند، باید مورد تعقیب واقع و تعزیر شرعی واقع شوند.

 

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: احکام صادره از قضات، حکمی شرعی محسوب می شود و تا زمانی که خلاف شرع بودن آن در محاکم و مراجع صالحه ثابت نشده، واجب‏العمل است.

 

وی به بررسی وضعیت دستگاه قضایی از ابتدای انقلاب تاکنون پرداخت و خاطرنشان کرد: از اول انقلاب تا به امروز در برخی از ادوار دستگاه قضایی موفقیت‏های بیشتر و در بعضی از سال ها موفقیت کمتری را شاهد بوده‏ایم.

 

حجت الاسلام تقی پور با تقدیر از برخورد و قاطعیت رییس قوه قضاییه در برابر برخی از پرونده های مهم و پیچیده از آن به عنوان یک موفقیت بزرگ برای دستگاه قضایی نام برد و گفت: عملکرد مثبت دستگاه قضابی کشور در تشخیص حقیقت از باطل در مقاطع حساس کشور از جمله فتنه سال 88 سبب شده است تا از این قوه به‏عنوان یکی از بهترین دستگاه‏های مهم کشور نام برده شود.

 

وی افزود: در سال های اخیر دستگاه قضای کشور در شناسایی مفسدان اقتصادی، برخورد با فساد، مقابله با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر عملکرد بسیار درخشانی داشته که این موضوع قابل تقدیر است.

 

عضو شورای حوزه علمیه بابل با رد شائبه جناحی بودن عملکرد دستگاه قضایی به خصوص در چند سال اخیر، اظهار داشت: روندی که امروز در دستگاه قضایی ما حاکم است به‏خوبی اثبات می‏کند که هیچ‏گونه جناح‏بندی در دستگاه قضایی‏کشورمان وجود ندارد و گویای واضح این موضوع، برخورد قوه ‏قضاییه با برخی از چهره‏های مطرح از جناح های محتلف کشور است./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات