۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۲۷۰۹۵۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

هیئات مذهبی نقش پررنگ تری در پیشگیری از آسیب های اجتماعی ایفا کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از فعالان و متولیان هیئات مذهبی خواست تا فعالیت های خود در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد افزایش دهند.
حجت الاسلام خادمي - نشست آموزشي توجيهي متوليان هيئات مذهبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست توجیهی آموزشی مسؤولان هیئات مذهبی استان که در بجنورد برگزار شد، با اشاره به تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی، اظهار کرد: باید اجرای این فریضه الهی در قالب هیئات مذهبی با دقت و حساسیت ویژه ای همراه باشد.

 

وی با بیان این که شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در هیئات مذهبی تنها در قالب تیم های تذکر لسانی فعالیت می کنند، افزود: فعالیت اعضای تیم های تذکر لسانی می بایست کاملا منطبق با بعد رحمانی اسلام و با استفاده از رفتار و کلام نیکو صورت گیرد چرا که در این زمینه نمی توان با برخوردهای سلبی و فعالیت های تند به نتیجه مطلوب رسید.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه همچنین با اشاره به کارکرد و جایگاه هیئات و تشکل های مذهبی در جامعه اسلامی ایران، خواستار نقش آفرینی بیشتر این تشکل ها در موضوعات اجتماعی و فرهنگی شد و گفت: باید بیش از گذشته از توان هیأت های مذهبی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد استفاده شود.

 

دبیر ستاد ساماندهی شؤون و مناسبت های مذهبی خراسان شمالی تصریح کرد: افزون بر این لازم است هیئات مذهبی و تشکل های دینی ضمن پرداختن به مناسبت های مختلف و برگزاری مراسمات مرتبط با ائمه اطهار(ع)، به جوان گرایی توجه بیشتری داشته باشند و سعی کنند نسل جدید جامعه شامل نوجوانان و جوانان را به سوی این مراسم و محافل جذب کنند.

 

وی در ادامه با تأکید بر این که باید تمامی برنامه ها در هیئات مذهبی و تشکل های دینی با رویکرد قرآنی برگزار شود، افزود: تحقق سبک زندگی اسلامی مورد نظر رهبر معظم انقلاب در کشور منوط به عمل به دستورات و رهنمودهای قرآنی است.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به این که همه راهکارها و لوازم تحقق سبک زندگی اسلامی در قرآن وجود دارد، اضافه کرد: در این زمینه تنها لازم است با مراجعه و ریشه یابی موارد و مصادیق در آموزه های قرآنی، این موارد را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنیم.

 

وی با یادآوری آیات قرآن پیرامون سبک زندگی اسلامی و حیات طیبه، خاطرنشان کرد: در واقع یافتن حسن فعلی و فاعلی در زندگی از سوی افراد، سبب ورود جامعه به حیات طیبه خواهد شد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان این که قرآن کتاب نور و روشنی بخش است، افزود: عمل به آموزه های قرآنی انسان ها را از تاریکی و جهل به سوی روشنایی و دانایی هدایت کرده و راه های سلامت و تعالی جسم و روح را به روی وی می گشاید.

 

حجت الاسلام خادمی تصریح کرد: به همین دلیل است که خداوند در آیات متعددی از قرآن کریم به عنوان کتاب هدایت یاد کرده و عمل به آموزه های آن را عامل سعادت دنیوی و اخروی بشر قرار داده است.

 

وی در ادامه با بیان این که در طول سال های اخیر تلاش های زیادی در راستای ترویج و توسعه مفاهیم قرآنی در جامعه اسلامی انجام شده اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، اظهار امیدواری کرد: با تلاش مضاعف و همت جهادی همه متولیان فرهنگی و مذهبی جامعه، بیش از گذشته شاهد رشد و شکوفایی فرهنگ قرآنی در ایران و دنیا باشیم.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که فراهم کردن ابزارها و امکانات برای فعالیت فرهنگی اهمیت زیادی دارد، اضافه کرد: اماکن فرهنگی و هیئات مذهبی و تشکل های دینی به عنوان سخت افزار کار فرهنگی و قرآنی می توانند نقش عمده ای در ترویج و تبیین فرهنگ اسلامی و الهی در جامعه داشته باشند.

 

گفتنی است، نشست آموزشی توجیهی مسؤولان و متولیان هیئات مذهبی خراسان شمالی با حضور متولیان بیش از 150 هیأت مذهبی در بجنورد برگزار شد./9314/پ202/ب5

ارسال نظرات