۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۲۷۰۹۵۹
مدیر حوزه علمیه نقده:

تبلیغ در فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده گفت: تبلیغ در فضای مجازی ضرورت جامعه امروز است و باید از این امکانات به نحو احسن در جذب جوانان به سوی دین اسلام بهره برد.
حجت الاسلام منيري، مدير حوزه علميه نقده

حجت الاسلام حسین منیری، مدیر حوزه علمیه امام صادق(ع) نقده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: پیامبران و اولیای دین در زمان خود از تمامی راهکارهای مناسب برای تبلیغ در زمان خود استفاده کرده و از این طریق بسیاری از افراد را به پیروی از اسلام دعوت کردند.

 

وی در ادامه افزود: در دنیای کنونی با توجه به پیشرفت امکانات و تکنولوژی، امکان استفاده از مؤلفه های زیادی برای اشاعه دین مبین اسلام در دنیا وجود دارد و امروزه وظیفه خطیر تبلیغ بر عهده علما و روحانیان است که باید این تکلیف شرعی را به خوبی انجام دهند.

 

حجت الاسلام منیری با اشاره به جنگ نرم دشمنان در جهان امروز اظهار کرد: دشمنان اسلام سعی در از بین بردن باورهای مردم دنیا از دین اسلام را دارند و از اقدامات خود در راستای تزریق افکار و باورهای مسموم غربی به کشورهای مسلمان دست نخواهد کشید، در نتیجه با کمی تامل و تفکر و با استفاده صحیح از فضاهای مجازی و فرهنگ سازی در این راستا می توان گام های بلندی در راستای نابودی نقشه های پلید دشمنان اسلام برداشت.

 

وی تصریح کرد: متأسفانه در راستای استفاده از اینترنت در جامعه کنونی کشور آنچنان فرهنگ سازی مناسبی انجام نشده و بسیاری از افراد در جامعه این فضاهای مجازی را عاملی در جهت تبلیغ دین نمی دانند و باید در چنین افکاری تجدید نظر شود.

 

حجت الاسلام منیری اینترنت و فضاهای مجازی را یکی از بهترین راهکارها برای تبلیغ و اشاعه دین دانست و افزود: در بعضی از مساجد در سطح استان و در کانون های فرهنگی و هنری از این امکانات استفاده شده و نتیجه مطلوبی را شاهد هستیم و امیدواریم با همکاری تمامی مسؤولان بتوانیم تمامی مساجد را به این امکانات مجهز کنیم.

 

مدیر حوزه علمیه نقده خاطرنشان کرد: با توجه به این که کودکان و نوجوانان در دنیای امروزی تمایل بیشتر به استفاده از این شبکه ها دارند، در نتیجه برای فرهنگ سازی و جذب آنان به سمت معنویات و راهنمایی بهتر آن ها باید از روشی به آن ها آموزش داده شود که به آن علاقه داشته و این راهکار سبب می شود جوانان رغبت بیشتری به مسائل دینی پیدا کنند./936/ت302/ب4

ارسال نظرات