۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
کد خبر: ۲۷۰۹۷۰
مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه بجنورد:

90 درصد اساتید دانشگاه بجنورد در طرح «ضیافت اندیشه» شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه دولتی بجنورد گفت: همزمان با ماه رمضان امسال حدود 90 درصد از اساتید این دانشگاه در طرح ضیافت اندیشه شرکت کردند.
حجت الاسلام عبداللهي - مسؤول دفتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه بجنورد

حجت الاسلام محمد عبداللهی، مسؤول دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه بجنورد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری طرح ضیافت اندیشه در این دانشگاه، اظهار کرد: طرح مزبور همزمان با ماه مبارک رمضان به همت نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب با هدف ارتقای سطح معلومات فرهنگی و معرفت دینی اساتید در این دانشگاه برگزار شد.

 

وی با اشاره به حضور 75 نفر از اساتید دانشگاه دولتی بجنورد در طرح ضیافت اندیشه، افزود: بر این اساس 90 درصد از اساتید این دانشگاه در طرح ضیافت اندیشه اساتید که به مدت یک هفته در دانشگاه بجنورد برگزار شد، شرکت کردند.

 

حجت الاسلام عبداللهی با بیان این که موضوع طرح ضیافت اندیشه اساتید دانشگاه بجنورد تاریخ و تمدن اسلامی بود، اظهار کرد: در این دوره مباحث مربوط در فضایی گفتمانی بین اساتید و مدرسان مطرح و بحث و بررسی شد.

 

به گفته وی همچنین مبانی سیاسی، تعلیم و تربیت، تدبر در قرآن، فرهنگ و تمدن، اخلاق حرفه ای و معرفت دینی و غیره از دیگر عناوین دروسی بودند که با هدف معرفت افزایی در طرح ضیافت اندیشه اساتید این دانشگاه ارائه شد.

 

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به این که تابستان امسال طرح ضیافت اندیشه اساتید برای سومین سال متوالی به همت نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها در حال برگزاری است، اظهار کرد: این طرح نقش بسزایی در ارتقای معرفت دینی و بینش سیاسی اساتید دانشگاه ها داشته است.

 

وی اضافه کرد: طرح مزبور در دانشگاه دولتی بجنورد در سطح یک برگزار شده و شرکت در این دوره در رتبه بندی و ارتقای اساتید از مربی به استادیار، استادیار به دانشیار و دانشیار به استادتمامی مؤثر است.

 

حجت الاسلام عبداللهی تصریح کرد: مطابق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور، در طرح ضیافت اندیشه اساتید، ارزش های مبتنی بر دین و فرهنگ اساتید تقویت می شود، چرا که جامعه اسلامی ما نیاز مبرمی به ارتقای ارزش های دینی و اسلامی دارد.

 

حجت الاسلام عقیل فرزانه، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خراسان شمالی نیز در گفت و گویی با اشاره به برگزاری طرح ضیافت اندیشه اساتید در دانشگاه های مختلف استان همزمان با تابستان امسال، اظهار کرد: این طرح همانند سال های گذشته امسال نیز با همت دفتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های استان برگزار می شود.

 

به گفته وی در این طرح فرهنگی با شرکت اساتید دانشگاه های مختلف استان مباحثی نظیر اخلاق حرفه ای، اندیشه سیاسی اسلام و غیره در فضایی گفتمانی بین اساتید و مدرسان مطرح و بحث می شود.

 

حجت الاسلام فرزانه با بیان این که امسال طرح ضیافت اندیشه برای اساتید دانشگاه‌های مختلف استان در قالب 16 ساعت و چهار روز برگزار می شود، ادامه داد: طرح مزبور تاکنون برای اساتید دانشگاه دولتی بجنورد و کوثر برگزار شده و در دانشگاه‌های آزاد از شانزدهم تیر و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیز از ششم تیرماه آغاز می شود.

 

به گفته این مسؤول اساتید شرکت کننده در این طرح با مباحثی چون انس بیشتر با قرآن، تعلیم و تربیت اسلامی و همچنین اندیشه سیاسی در اسلام که توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه ارائه می شود؛ آشنا خواهند شد.

 

حجت الاسلام فرزانه افزود: هدف از برگزاری این طرح فرهنگی، لبیک گفتن به ندای رهبر معظم انقلاب در مورد مقابله با جنگ نرم، افزایش معرفت و شناخت اساتید دانشگاه در کنار مطالب علمی، ایجاد فضای معنوی در راستای تربیت و خودسازی اساتید، تقویت ساختارهای تشکل‌ها، کانون‌ها و هیأت‌های مذهبی در دانشگاه‌ها، ارتقای سطح اخلاقی، فکری و اعتقادی اساتید و افزایش بصیرت دینی و قرآنی اساتید دانشگاه های استان است.

 

گفتنی است، امسال بیش از صدهزار دانشجو و 10هزار استاد سراسر کشور در طرح های ضیافت اندیشه اساتید و دانشجویان حضور دارند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات