۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۲۷۰۹۸۸

همایش ملّی فقه هنر در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ همایش ملّی فقه هنر با هدف تعمیق و توسعه پژوهش‏های فقهی و اجتهادی از سوی مدرسه اسلامی هنر در قم برگزار می‌شود.
همايش ملي فقه هنر
به گزارش خبرگزاری رسا، همایش ملّی فقه هنر به همّت مدرسه اسلامی هنر و با حمایت شورای فرهنگ عمومی کشور، دی ماه امسال برگزار می‌شود.
 
هیئت علمی این همایش که ریاست آن بر عهده حجّت ‏الاسلام ابوالقاسم علیدوست است که با هدف تعمیق و توسعه پژوهش‏های فقهی و اجتهادی در حوزه مسائل تخصّصی هنر از یک‏ماه پیش شروع به کار کرده و محورهای فراخوان مقالات همایش نیز به زودی منتشر خواهد شد.
 
ابعاد محتوایی مقالات، از مباحث مربوط به رو‏شناسی فقاهت هنر تا بررسی زمان‏مندی احکام منصوص هنر تا مباحث درون فقهی مانند بازپژوهی­های احکام و اصطلاحات مرتبط با هنر، تحلیل جایگاه عرف در فقه هنر، نقش انگیزه و محتوا در احکام هنر، تا مباحث پیرامون حاکمیت اسلامی و هنر مانند نقش تزاحم در احکام هنر، محدوده ورود حاکمیت در ممیّزی‌ها، تا مباحثی درباره تأثیر چالش­های بین­ المللی، تأثیر اغتراب، تأثیر جنسیت در احکام هنر و نیز موضوعاتی ذیل هنر و آزادی بیان، مانند محدوده آزادی هنرمند در نسبت با حریم اشخاص و اصناف و... را در بر می‌گیرد.
 
طبق رایزنی‏ های انجام گرفته، مقالات برگزیده پس از ارائه در روز همایش، در مجلات علمی –پژوهشی به چاپ خواهد رسید. تا کنون تعدادی از مراکز علمی و پژوهشی، آمادگی خود را برای مشارکت علمی در این همایش اعلام کرده ‏اند.
 
علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی اینترنتیhttp://news.isoa.ir/  مراجعه کنند./836/د102/ی
ارسال نظرات