۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۷۱۰۱۲
کارشناس مسائل دینی:

مسؤولان امنیت اقتصادی را در کشور برقرار کنند

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل دینی با اشاره به این که بزرگان مملکت باید امنیت اقتصادی را در کشور برقرار کنند، گفت: اگر در اقتصاد کشور حرامی داخل شود به دنبال آن مشکلاتی همچون بیکاری، فساد نیز به وجود می‌آید.
اقتصاد اسلامي اقتصاد اسلامي اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام ابراهیم دهقان کارشناس مسائل دینی ظهر امروز در مسجد جامع کرمان گفت: انسان ها باید در زندگی خود تا جایی که قدرت دارند تقوا را مقدم بر هر کار بدانند تا در دنیا و آخرت شرمنده خدا نشوند.

 

وی افزود: مردم باید در دنیا تقوای اقتصادی داشته باشند و اگر در زندگی خود امنیت اقتصادی را دچار خلل کردیم و در زندگی روزانه خود کم فروشی، ربا خواری، رشوه گرفتن و موقوفه خواری انجام دادیدیم دچار مشکلات فراوانی در دنیا وآخرت خواهیم شد.

 

حجت الاسلام دهقان با اشاره به این که بزرگان مملکت باید امنیت اقتصادی را درکشور برقرار کنند، خاطرنشان کرد: اگر در اقتصاد کشور حرامی داخل شود به دنبال آن مشکلاتی همچون بیکاری، فساد به وقوع خواهد پیوست.

 

کارشناس مسائل دینی اظهار داشت: جوانان دنیای امروز باید به نصیحت های بزرگان خود گوش فرا دهند و به آن ها عمل کنند زیرا بزرگان تجربه زیادی نسبت به کارها دارند و می دانند که فلان کار چه خطراتی دارد که در نتیجه اگر عمل نکردیم سبب زیان رساندن به خود می شویم.

 

وی با توجه به این که باید انسان ها از قرآن درس بگیرند و به آن عمل کنند، تصریح کرد: اگر کسی به گفته های قرآن عمل نکند دنیا و آخرت خود را نابود کرده زیرا با عمل کردن به قرآن موفقیت در زندگی ایجاد می شود.

 

حجت الاسلام دهقان با بیان این که ریاست طلبی می تواند انسان را از آخرت بازدارد، یاد آور شد: انسان ها باید در مسائل سیاسی خود تقوا داشته باشند زیرا مسائل سیاسی می تواند خطوط قرمز را به سبب ریاست طلبی از یاد ببرد.

 

وی تأکید کرد: مردم سعی کنند که مال خود را در راه خدا انفاق کنند و باید بیشترین مال خود را در راه ازدواج جوانان و کمک به فقیران و یتیمان انجام دهند چراکه با کمک کردن به جوانان دل آنها را شاد می کنیم.

 

استاد حوزه علمیه با اشاره به حدیثی از امام حسن(ع) در رابطه با کرم، بیان داشت: کار خوب را مقدم بر هرکاری بدانید و بهترین کار خوب امر به معروف و نهی از منکر است و اگر همه مردم امر به معروف کنند تأثیر خود را خواهد گذاشت.

 

کارشناس مسائل دینی با بیان این که انسان باید بخشی از مال خود را برای فقرا خرج کند، خاطرنشان کرد: مردم باید قبل از این که فقیر دست خود را دراز کند به آن کمک کنند.

 

وی در پایان گفت: کسی که تقوا، عمل صالح، کمک به دیگران، انفاق کردن در راه خدا و امر به معروف کند، خدا او را رستگار می کند./972/پ202/ب4

ارسال نظرات