۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۲۷۱۰۲۴
استاد حوزه علمیه قم:

حیا مطالبه قرآنی از زن مسلمان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که خداوند زینت زن را برای او حیا و عفت قرار داده است، گفت: حیا شاخصه بارز انسان با ایمان و کافر است و اگر در زندگی حیا از بین برود پرده‌های سلامت اخلاقی و امنیت اجتماعی از میان‌ رفته و فساد بر جامعه حاکم می‌شود.
حيا و عفاف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم رانی زنجانی، استاد حوزه علمیه قم، ظهر امروز در شبستان نجمه خاتون با اشاره به این‌که خداوند زینت زن را برای او حیا و عفت قرار داده است، گفت: حیا شاخصه بارز انسان با ایمان و کافر است و اگر در زندگی حیا از بین برود پرده‌های سلامت اخلاقی و امنیت اجتماعی ازمیان‌رفته و فساد بر جامعه حاکم می‌شود.

 

وی افزود: ریشه مشکلات اجتماعی و ناامنی‌های امروز در بی‌حیایی نهفته است زیرا اگر عنصر حیا به‌خصوص بر رفتار زنان حاکم شود سلامت اخلاقی جامعه را تضمین خواهد کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حیا بنیان خانواده را تحکیم می‌کند، اظهار کرد: حیا موجب می‌شود که زن در مقابل نامحرمان خودنمایی نکرده و زیبایی‌های خود را به نمایش نگذارد.

 

خانم رانی زنجانی تصریح کرد: در جامعه امروز حیا از میان‌ رفته و زنان بدن خود را وسیله خودنمایی و جلب‌توجه دیگران کرده‌اند و این موضوع موجب شده که در معرض آسیب‌ها و خطرات جدی قرار گیرند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که حیا و حجاب باید خواسته و مطالبه زن مسلمان از جامعه اسلامی باشد و برای آن قانون مشخص وضع شود، ادامه داد: زنانی که بی‌حیایی می‌کنند زندگی خانواده‌های زیادی را نابود کرده و نشاط و شادابی را از فضای جامعه گرفته و به‌جای آن گناه و عذاب را برای جامعه به ارمغان می‌آورند.

 

وی افزود: در مناطقی که حیا و حجاب رعایت می‌شود موفقیت‌ها و سازندگی افزایش می‌یابد درحالی‌که در محیط‌های آلوده وضع فرق می‌کند و عمر فرد صرف کارهای بیهوده می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قم حیا را برای زن یک سیستم حفاظتی عنوان کرد و گفت: زنانی که حیا و حجاب را رعایت کرده‌اند در دامان خود انسان‌های برجسته‌ای را تربیت ‌کرده انسان‌هایی که توانسته‌اند آینده بشریت را تغییر دهند.

 

خانم رانی زنجانی مهم‌ترین خواسته آیات قرآن را از زنان حفظ حجاب و رعایت حیا عنوان کرده و از مردان مسلمان هم می‌خواهد بی‌حیایی نکرده و چشمان خود را از نگاه به نامحرم حفظ کنند که اگر این دو موضوع در جامعه اسلامی رعایت شود آمار طلاق کاهش‌یافته و مردان هم مجبور می‌شوند برای تأمین نیازهای خود به زندگی زناشویی و ازدواج روی آورند که با افزایش ازدواج ضمن حفظ سلامت جامعه انسان به آرامش رسیده و نیازهای او در یک چارچوب مشخص و آرامش‌بخش تأمین می‌شود./837/پ202/ی

ارسال نظرات