۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۲۷۱۰۷۴
آیت‌الله مظاهری:

دنیاگرایی سبب بالا رفتن سن ازدواج شده است/ والدین زمینه ساز ازدواج مقدس باشند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مظاهری با انتقاد از ازدواج‌های امروزی و رواج تجمل گرایی و دنیاگرایی گفت: در گذشته ازدواج‌ها در سن پایین و به سادگی صورت می‌گرفت، اما اکنون دختر و پسرها در خانه مانده‌اند و سن شان افزایش یافته است، دنیاگرایی در ازدواج عامل بالارفتن سن دختر و پسر در ازدواج‌ها شده است.
سخنراني آيت الله مظاهري در ايام شهادت حضرت علي(ع) - مسجد حکيم اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت‌الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان دوشنبه پس از نماز ظهر و عصر در ادامه جلسات اخلاقی ماه رمضان با موضوع معرفت نفس گفت: قانون وراثت از نظر علمی، مخصوصا علم روز یقینی است و این مطلب به وسیله تجربه نیز ثابت شده است که مادر و پدر صالح و شایسته فرزند شایسته تحویل جامعه می‌دهد و عکس این مطلب نیز صحیح است.

وی افزود: از نظر ظاهری هم علم وراثت وجود دارد، از نظر صفات هم این گونه است، الان همه می‌دانند که فرزند یا به مادر یا به پدر می‌رود، از نظر صفت نیز معمولا مادر حسود یا مهربان، فرزند حسود یا مهربان به جامعه تحویل می‌دهد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با بیان این که کم پیدا می‌شود، مادر سخن‌چین باشد، اما بچه از مادر ارث سخن‌چینی را نبرده باشد، ابراز کرد: کم پیدا می‌شود که پدر انسان ظالمی باشد و فرزند این ظلم و تجاوزگری را به ارث نبرده باشد، البته هست اما کم است.

وی بیان کرد: باید بچه‌ای که تحویل جامعه می‌دهیم از نظر صفات، صفت‌های خوبی داشته باشد و گرنه خیانت به اجتماع و به همین فرزند کرده‌ایم، اگر بخواهیم فرزندانمان صالح و شایسته باشند باید ابتدا خود صالح و شایسته باشیم و از همان ابتدا با دختر باعفت و نجیب ازدواج کنیم.

حضرت آیت‌الله مظاهری ادامه داد: در ازدواج‌ها اگر دنبال اخلاق و دین نرفتید، فساد و فتنه ایجاد می‌شود، بر اساس قانون وراثت افراد آینده نسلی دنیادوست و ریاست‌پرست می‌شوند، در ازدواج از ویژگی‌های اخلاقی افراد نمی‌پرسند و تنها به مسائل دنیایی بسنده می‌کنند.

وی با اشاره به این که باید دید که افراد در ازدواج صفات حسنه و صفات رذیله‌اش چگونه است، ابراز کرد: باید دید که فرد در مدرسه با چه کسانی رفت و آمد می‌کند، آیا دختر با چادر رفیق است؟ رفیقانش از چه سنخی هستند؟ اما متأسفانه همه در دنیا فرو رفته‌اند و تنها مسائل دنیایی را بررسی می‌کنند.

استاد اخلاق حوزه علمیه گفت: اکنون مسأله ازدواج بسیار مشکل شده است، ازدواج‌ها در سن پایین و به سادگی صورت می‌گرفت، اما اکنون دختر و پسرها در خانه مانده‌اند و سن شان افزایش یافته است، دنیاگرایی در ازدواج عامل بالارفتن سن دختر و پسر در ازدواج‌ها شده است.

وی گفت: قانون وراثت تأثیر دارد، البته انتخاب‌گری انسان را هم نباید فراموش کرد، زمینه درست کردن برای این که جامعه انتخاب خوب بکند، وظیفه پدر و مادر است، پدر و مادر هستند که باید برای ازدواج‌های مقدس زمینه‌ساز باشند./914/پ202/ج

 

ارسال نظرات