۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۲۷۱۰۹۰
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تقویت ارتباط حوزه و آموزش و پرورش دانش آموزان را در برابر تهاجم فرهنگی بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: افزایش و تقویت ارتباط بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش سبب بیمه شدن دانش آموزان در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان می شود.
حجت الاسلام يعقوبي - نشست ستاد همکاري حوزه هاي علميه و آموزش و پرورش خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست کمیته همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان، اظهار کرد: ارتباط مناسب بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش نقش مهمی در تبیین آموزه های دینی برای دانش آموزان دارد.

 

وی با اشاره به هجمه فرهنگی دشمنان که غالب آن به سوی دانش آموزان و جوانان نشانه رفته است، افزود: ارتباط جوانان و دانش آموزان با روحانیت و همکاری متقابل آموزش و پرورش و حوزه های علمیه سبب می شود تا بسیاری از هجمه های فرهنگی مرئی و نامرئی دشمنان بی اثر شوند.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی و دشمنان نظام اسلامی با استفاده از ابزارها و حربه های مختلف به زندگی جوانان و نوجوانان ما نفوذ کرده اند و قصد دارند تا اعتقادات و اخلاقیات آنها را متزلزل کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که اثر هجمه فرهنگی دشمنان به وضوح در بین جوانان و نوجوانان دیده می شود، اضافه کرد: در مقابل این تهاجمات اگر دانش آموزان و دانشجویان با معنویات آشنا شده و ارتباط خود را با خداوند قوی کنند، بدون شک توطئه های شوم دشمنان بر آنها بی اثر می شود.

 

وی با اشاره به این که قرار گرفتن معنویات و ارتباط با خدا در رأس برنامه های آموزش و پرورش، زمینه موفقیت بیشتر دانش آموزان را فراهم می کند، تصریح کرد: بر این اساس لازم است ارتباط این نهاد با روحانیت و حوزه های علمیه بیش از گذشته تقویت شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که تقویت ارتباط حوزه های علمیه و آموزش و پرورش دانش آموزان را در برابر هجمه دشمنان بیمه می کند، افزود: در حالی که دشمنان فرهنگ و اعتقادات دینی دانش آموزان را نشانه گرفته اند، افزایش ارتباط و تعامل نهاد روحانیت و آموزش و پرورش می تواند این توطئه های دشمنان را خنثی کند.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با اشاره به فعالیت ستاد همکاری حوزه های علمیه و آموزش و پرورش در استان، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی فرصت ارتباط بیشتر روحانیت با دانش آموزان و نسل جوان فراهم شده لذا می بایست این فرصت را مغتنم شمرد و از آن به خوبی استفاده کرد.

 

وی با تأکید بر این که می بایست ارتباط بین حوزه های علمیه و آموزش و پرورش روز به روز بیشتر و محکم تر شود، اضافه کرد: دشمنان با تمام قوا به میدان آمده اند تا سیاست های استکباری خود را بر روی افکار نسل جوان ما پیاده کنند به همین دلیل نیز همه وظیفه دارند برای مقابله با این تهاجم تلاش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی اظهار کرد: بعد از این که دشمنان نتوانستند با استفاده از حربه تهاجم نظامی و اقتصادی به اهداف شوم خود در این کشور برسند اکنون حربه هایی نظیر تهاجم فرهنگی را در پیش گرفته تا به خیال خام خود با استفاده از آن انقلاب را از درون تهی کرده و ارزش های اسلامی و انقلابی را در جامعه کمرنگ کند.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی با اشاره به آیه 200 سوره آل عمران، افزود: خداوند در این آیه چهار اصل را نام برده که رعایت آنها از سوی افراد سبب رستگاری دنیوی و اخروی انسان ها و جامعه می شود.

 

وی صبر و مقاومت در برابر هواهای نفسانی، ایستادگی در مقابل دشمنان، داشتن عزت نفس، ایمان و تقوا و نیز داشتن ارتباطات مستحکم را چهار اصل قرآنی ضامن سعادت دانست و گفت: اگر این چهار اصل در جامعه دینی ما نهادینه شوند بدون شک به رستگاری و مؤفقیت کامل می رسیم./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات