۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴
کد خبر: ۲۷۱۰۹۵
معاون تهذیب حوزه های علمیه قزوین:

دشمنان در صدد تضعیف جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هستند

خبرگزاری رسا ـ‌ معاون تهذیب حوزه های علمیه قزوین با بیان این‌که خواست رهبر و مردم ایران بر این است که تحریم ها لغو شود، چون در تحریم ها ظلم مضاعف وجود دارد و دشمن ما را به خاطر حقانیت و پشتیبانی که از مستضعفان می‌کنیم تحریم می‌کند، گفت: آنها می‌خواهند ایران را از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تضعیف کنند.
حجت الاسلام علي عباسي معاون آموزش حوزه‌هاي علميه

حجت الاسلام علی عباسی، معاون تهذیب حوزه های علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، تحریم ها را ظالمانه دانست و گفت: خواست رهبر و مردم ایران بر این است که تحریم ها لغو شود، چون در تحریم ها ظلم مضاعف وجود دارد و دشمن ما را به خاطر حقانیت و پشتیبانی که از مستضعفان می‌کنیم تحریم می‌کند، آنها می‌خواهند ایران را از نظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی تضعیف کنند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: آنها حیله‌گری می‌کنند و از ایران می‌خواهند که پیشنهادات آنها را قبول کند در حالی که خودشان عهد شکن، ناجوانمرد و ظالم هستند ما با نیروهای شیطانی و پلید سرو کار داریم.

 

وی با اشاره به عهدشکنی آمریکایی‌ها بیان داشت: طرف مقابل ما هیچ وقت تحریم ها را بر نمی‌دارند آنها به نظام جمهوری اسلامی اتهام می زنند.

 

این کارشناس دینی توافق خوب را توافق دو طرفه دانست و ابراز داشت: توافقی خوب است که در بحث صلح آمیز هسته ای حق و حقوق ایران داده شود و ما طبق انصاف خودمان با بحث‌های بمب هسته‌ای مخالف هستیم، آنها نباید به تحریم ها ادامه دهند و از ایران در بحث بمب های هسته‌ای التزام بگیرند.

 

حجت الاسلام عباسی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده نماینده جمهوری اسلامی ایران است، اظهار کرد: اگر تیم مذاکره کننده تضعیف شود به پای اقتدار نظام جمهوری ایران گذاشته می‌شود و ایران را از نظر منطق زیر سؤال می‌برند و ما باید دائما پشتیبانی کنیم تا تیم مذاکره کننده در برابر زیاده خواهی آنان ایستادگی کنند.

 

وی در ادامه افزود: مجلس، رؤسا، نمایندگان و مسؤولان باید از تیم مذاکره کننده حمایت کنند و تذکرات لازم داده شود.

 

آمریکا می‌خواهد به حیات خلوت نظام اسلامی ایران وارد شود

معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین بیان داشت: دو خط قرمز مهم وجود دارد؛ نخست آنها حق ورود به مسائل نظامی ایران را ندارند چون ناجوانمردانه عمل می‌کنند و آنها می‌خواهند به حیات خلوت نظام اسلامی وارد شوند و ما نباید این اجازه را بدهیم، اجازه بازجویی از شخصیت های نظامی اسلامی را ندهیم که این اهانت به نظام جمهوری اسلامی است و ما زیر بار ذلت نمی‌رویم، یک جا برداشتن تحریم جزو خطوط قرمز است.

 

این استاد اخلاق حوزه علمیه ابراز کرد: تأکید رهبر به خاطر این است که دشمن از تمام افکار خود استفاده می‌کند، از هر روزنه‌ای برای ضربه زدن به اسلام استفاده می‌کند و دشمنان تجربه زیادی دارند.

 

وی در ادامه افزود: ما باید مواظب باشیم چون آنها تجربه های زیادی دارند و در جنگ احزاب به نظام صدمه می‌زنند، ما باید واردات را از خارج به حداقل برسانیم، از صنعت‌گران و کشاورزان داخلی حمایت کنیم.

 

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: با حمایت همه‌جانبه مردم همه چیز ارزان می‌شد و تجملات را کنار می‌گذاشتیم، انضباط اقتصادی داشتیم و دشمن می‌خواهد از نظر فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به ما صدمه بزند، ما به نیروهای داخلی خود توجه نکردیم و صدمات زیادی دیدیم.

 

وی در پایان گفت: دشمن فکر می‌کند که با تحریم‌ها، نظام جمهوری اسلامی را فلج می‌کند و ما قبول می‌کنیم که تحریم‌ها تا حدی تأثیر گذاشته است و ما باید یک جاهایی کوتاه بیاییم تا تحریم ها کمتر شود و کشور از زیر فشار خارج شود، اما نباید زیر خط قرمز برویم و کوتاه آمدن باید به صورت معقول و عاقلانه باشد./838/ت302/ح

ارسال نظرات