۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۲۷۱۰۹۶

دعوت ائمه جمعه خراسان جنوبی از مردم برای حضور گسترده در جشن گلریزان

خبرگزاری رسا ـ دبیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی از دعوت طلاب و ائمه جمعه برای حضور گسترده مردم در جشن گلریزان و حمایت از ایتام خبر داد.
جشن گلريزان

حجت‌الاسلام مهدی رحیم‌آبادی، دبیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با اشاره به دعوت طلاب و ائمه جمعه برای حضور گسترده مردم در جشن گلریزان و حمایت از ایتام خراسان جنوبی، گفت: به‌طورکلی وقتی در تعالیم دینی آمده است که رسیدگی به انسان‌های غم‌زده کفاره گناهان بزرگ است و افراد توصیه به ادخال السرور یعنی شاد کردن دل مؤمن شده‌اند بی‌شک کمک برای آزادی زندانیان غیر عمد اجرش در نزد خدا محفوظ است.

 

وی افزود: اما به‌صورت جزئی در صدر اسلام با عنوان آزادی زندانیانان غیر عمد موردی نداشتیم چون جزء مسائل جدید است اما مواردی مانند آزادی اسیر یا برده داشته‌ایم که با این مورد متفاوت است.

 

دبیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی تصریح کرد: بعضی از افراد ممکن است این قضیه را مطرح کنند که کمک به زندانی غیر عمد برای آزادی از زندان ممکن است شرایطی را فراهم آورد که او غفلت خود را سبک بشمارد که به نظر می‌رسد این سخن بهانه خوبی برای کمک نکردن به دیگران نیست.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی ادامه داد: زندانی غیر عمد براثر یک سانحه یا غفلت دچار مشکل شده و بی‌شک بهایی که برای غفلت خویش می‌پردازد همان به زندان رفتن او و درگیری‌هایی است که خودش و خانواده‌اش با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند و کمک به او هیچ‌وقت موجب نخواهد شد غفلتش را فراموش کند.

 

وی اظهار کرد: کسی که در حادثه غیر عمد آسیب‌دیده، گرفتن دیه حق قانونی اوست اما از نگاه اخلاقی برای رضایت باید این نکته را بررسی کند که بخشش او چه تأثیری بر زندانی جرائم غیر عمد خواهد داشت و آیا این تأثیر مثبت خواهد بود.

 

دبیر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی بابیان این‌که جشن گلریزان 17 رمضان در بیرجند برگزار می‌شود، افزود: هم‌اکنون 106 زندانی غیر عمد در خراسان جنوبی داریم که به خاطر مسائلی چون عدم توانایی پرداخت دیه، مسائل مالی، مهریه و دیه در حبس هستند و مجموع بدهی آنان نیز 60 میلیارد ریال است.

 

حجت‌الاسلام رحیم‌آبادی یادآور شد: برای رفع مشکل زندانیان غیر عمد بخشی را خود زندانی پرداخت می‌کند و بعد بحث رضایت گرفتن از شاکی پیش می‌آید و یا تسهیلاتی در اختیار زندانیان غیر عمد قرار داده می‌شود و درنهایت هم اگر باز کفاف بدهی و یا دیه زندانی غیر عمد را نکرد بحث گلریزان و کمک خیرین پیش می‌آید که مردم در کمک به این زندانیان می‌توانند نقش مؤثری داشته باشند./968/ت302/ب4

ارسال نظرات