۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۲۷۱۱۰۷
عضو کمسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد؛

لزوم توجه ویژه مسؤولان به اقتصاد مقاومتی

خبرگزاری رسا ـ سعیدی با تأکید بر این‌که نباید حل مشکلات اقتصادی کشور را به لغو تحریم‌ها گره زد گفت: اقتصاد مقاومتی با لغو تحریم‌ها نیز بایستی مورد توجه مسؤولان باشد.
محمد اسماعيل سعيدي، نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسکو در مجلس شوراي اسلامي

محمد اسماعیل سعیدی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اقتصاد مقاومتی و توجه به ظرفیت‌های درونی کشور اظهار داشت: متأسفانه عده‌ای تمام مشکلات اقتصادی کشور را به تحریم‌ها گره می‌زنند، در حالی که حقیقت امر چیز دیگری است.


عضو کمسیون اجتماعی مجلس با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی چه در دوران تحریم و چه در دوران لغو تحریم، بایستی مورد نظر و توجه مسؤولان قرار گیرد، خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب بارها بر توجه به درون و پرورش استعدادهای داخلی کشور تأکید دارند، این امر اگر به صورت کامل محقق شود، تولید ملی جایگاه حقیقی خود را خواهد یافت.


وی با بیان این‌که تشویق مردم برای خرید کالاهای تولید داخل بایستی با ابزارهای مختلف فرهنگی و رسانه‌ای صورت گیرد، گفت: تولیدات داخلی باید به گونه ای عرضه شود که علاوه بر مزایای فوق، امکان صادرات داشته باشد و با قیمت مناسب به دست مصرف کننده برسد.


سعیدی توجه به کیفیت تولید داخل توأم با قیمت قابل رقابت با کالاهای مشابه تولید خارجی را مورد تأکید قرار داد و افزود: فرهنگ سازی در خرید و تولید کالای ایرانی در ارتباط با حمایت از حقوق مصرف کننده اصلی است که نباید فراموش شود، چنانچه کالایی از نظر کیفیت نامطلوب باشد، مصرف کننده به سمت کالای خارجی گرایش خواهد یافت.


وی با بیان این‌که تولید کننده داخلی موظف به رعایت استاندارد و کیفیت برتر نسبت به مشابه خارجی است، گفت: باید تولیدکنندگان داخلی خود را آماده ورود به بازارهای جهانی و رقابت با دیگر تولیدکنندگان کشورهای مختلف کنند، در این صورت تحریم نیز اثرگذار نخواهد بود.


عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: کالای تولید داخل هر چه از درجه کیفیت مطلوبی برخوردار باشد موجب رغبت مصرف کنندگان دیگر کشورها قرار خواهد گرفت، در این صورت چرخ‌های تولید کشور به حرکت در آمده و در نتیجه معضل بیکاری برطرف خواهد شد./853/ت302/ش

ارسال نظرات