۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر: ۲۷۱۱۴۸
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

برخورد با منکر در جامعه اسلامی باید ریشه ای و بدون تسامح باشد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که نگاه و سیره ائمه معصومین (ع) در انجام این فریضه الهی، در کنار توجه به معروف ها، برخورد با منکرات بصورت ریشه ای بوده است، تصریح کرد: اما امروز وقتی از منکر صحبت می شود، مصادیق سطحی و جزیی مورد توجه قرار می گیرد.
آيت الله نورمفيدي، نماينده ولي فقيه گلستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی، نماینده ولی فقیه در گلستان امروز در جلسه ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان، فساد های اقتصادی در کشور را بزرگترین منکر در جامعه اسلامی دانست و گفت: اگر می خواهیم اقتصاد و بازار ما کاملاً اسلامی شود باید در وهله نخست با این گونه منکرها به شدت برخورد کنیم.

 

وی با بیان این که مردم از این گونه فسادهای کلان در کشور ناراحت هستند، افزود: تنها برخورد با چند کاسب خرده پا که البته ضروری است، بازار و اقتصاد ما را اسلامی نمی کند.

 

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر این که نهادینه شدن امر به معروف و نهی از منکر نیازمند یک اقدام عملی است، خاطرنشان کرد: باید از هر گونه برنامه های جزیره ای در این خصوص به شدت پرهیز شود.

 

آیت الله نورمفیدی با اشاره به این که نگاه و سیره ائمه معصومین (ع) در انجام این فریضه الهی، در کنار توجه به معروف ها، برخورد با منکرات بصورت ریشه ای بوده است، تصریح کرد: اما امروز وقتی از منکر صحبت می شود، مصادیق سطحی و جزیی مورد توجه قرار می گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در گلستان، نهادینه شدن فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر را موجب برطرف شدن بسیاری از مشکلات جامعه اسلامی دانست و بیان داشت: امروز آحاد جامعه اسلامی در جهت تحقق این فریضه ارزشمند دینی رسالت و تکلیف دارند.

 

وی امر به معروف و نهی از منکر را یک دستور الهی و قرآنی دانست و افزود: اگر امت اسلامی می خواهد الگوی جامعه بشری قرار گیرد، باید الگوی خوبی از اسلام و نیز تربیت اسلامی را به نمایش بگذارد.

 

نماینده ولی فقیه درگلستان همچنین بابیان این که تکیه گاه و انگیزه امر به معروف و نهی از منکر باید ایمان به خدا باشد نه هوای نفس، اضافه کرد: با هوای نفسانی و باند بازی و سیاسی کاری و تخریب یکدیگر، این فریضه محقق نمی شود.

 

آیت الله نورمفیدی از رابطین ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر در ادارات و نهادهای گلستان خواست، تنها با انگیزه قرب الهی و کسب رضای خداوند و با تذکر لسانی همراه با محبت و صمیمیت نسبت به انجام این فریضه الهی و جلب رضایت مردم درمحل کار خویش اقدام نمایند، ضمن اینکه مسائلی که درحوزه وظایف سازمانی آنان نیست را با حفظ امانت تنها به سازمان های مربوطه منتقل کنند./950/پ202/ب1

ارسال نظرات