۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۲۷۱۱۶۸
در قالب برنامه ملی تربیت حافظان قرآن کریم؛

آیین افتتاحیه طرح قرآنی «رحله» در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم افتتاحیه طرح قرآنی «رحله» با موضوع حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم، در قالب برنامه ملی تربیت حافظان قرآن در بجنورد برگزار شد.
افتتاح طرح قرآني رحله در بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، امروز همزمان با سیزدهمین روز از ماه مبارک رمضان، آیین افتتاحیه طرح ملی رحله از سری برنامه های طرح ملی تربیت حافظان قرآن کریم، در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع) برگزار شد.

 

طرح رحله شامل حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم، ویژه برادران در مقطع سنی 14 الی 23 سال است که به همت نهاد اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی و نیز مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) همزمان با سراسر کشور در این استان و به میزبانی حرم حضرت سیدعباس(ع) برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، امروز در مراسم افتتاح این طرح قرآنی، اظهار کرد: طرح مزبور در راستای تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم همزمان با تابستان امسال در خراسان شمالی اجرا می شود.

 

وی با بیان این که طرح رحله در راستای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی و آشنایی هرچه بیشتر جوانان و نوجوانان با قرآن و معارف قرآنی خصوصا حفظ قرآن برگزار می شود، اضافه کرد: در برگزاری این طرح در خراسان شمالی، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مکان، زیر‌ساخت‌ها و تجهیزات لازم را تأمین کرده و مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) نیز وظیفه تأمین مربی و امور علمی را بر عهده دارد.

 

حجت الاسلام سهرابی با بیان این که برگزاری طرح های قرآنی یکی از رویکردها و اولویت های نهاد اوقاف و امور خیریه است، خاطرنشان کرد: طرح رحله به مدت 70 روز در محل حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) با حضور اساتید و کادر آموزشی مجرب کشوری برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که طرح مزبور برای نخستین بار است که در کشور اجرایی می شود، افزود: در قالب این طرح ملی دوره‌های تخصصی کوتاه مدت حفظ قرآن در مقطع چهار جزء به صورت شبانه روزی برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که در طرح ملی رحله قرآن‌آموزان طی یک دوره دوماهه چهار جزء قرآن به همراه ترجمه و تفسیر را حفظ می‌کنند، اظهار کرد: در این طرح اساتید قرآن به صورت شبانه‌روزی در کنار قرآن‌آموزان بوده و با آن ها نشست و برخاست دارند تا روش‌های صحیح حفظ قرآن را به آن ها آموزش دهند.

 

وی گفت: اساتید طرح ملی رحله در  خراسان شمالی از حوزه علمیه قم به این استان سفر کرده و پس از پایان دوره آموزشی نیز به شرکت کنندگان و کسانی که موفق به کسب حد نصاب نمره قبولی شوند گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: پس از اجرای مرحله نخست طرح ملی رحله، در مرحله بعد دوره آموزشی حفظ 26 جزء قرآن کریم در مدت یک سال برگزار می شود که به افراد شرکت کننده در این طرح در صورت موفقیت و کسب نمره قبولی، مدرک لیسانس علوم قرآنی از سوی وزارت علوم اعطا می شود.

 

گفتنی است، طرح ملی رحله، شامل حفظ و تفسیر چهار جزء قرآن کریم است که تابستان امسال با محوریت مؤسسه قرآنی فرهنگی بیت الاحزان حضرت زهرا(س) و با پشتیبانی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه، اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همکاری نزدیک به 40 مؤسسه از 20 استان کشور اجرایی می شود./9314/پ202/ب5

 

ارسال نظرات