۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۲۷۱۱۸۰
امام جمعه بابل:

ماه رمضان فرصتی برای خروج کلام الهی از مهجوریت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با بیان لزوم توجه جامعه به فرهنگ و فراگیر شدن انس با قرآن کریم گفت: با توجه به عظمت قرآن، متأسفانه آن طور که باید به ظرفیت بزرگ قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه توجه نمی شود و قرآن در مهجوریت است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام مجتبی روحانی، امام جمعه بابل عصر امروز در جمع دست اندرکاران برگزاری محفل بزرگ قرآنی این شهرستان با بیان لزوم توجه جامعه به فرهنگ و فراگیر شدن انس با قرآن کریم گفت: با توجه به عظمت قرآن، متأسفانه آن طور که باید به ظرفیت بزرگ قرآن و فرهنگ قرآنی در جامعه توجه نمی شود و قرآن در مهجوریت است.

 

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه توجه بیشتر جامعه به قرآن است و در جای جای مناطق مختلف شاهد برگزاری محافل انس با قرآن هستیم و در کنار آن نیز باید معارف و مفاهیم قرآن هم مورد توجه قرار بگیرد.

 

مسؤول مدارس علمیه خاتم الانبیا و  الزهرای بابل به وجود تعداد زیاد مؤوسسات قرآنی در این شهرستان اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه بابل دارای مؤوسسات زیاد در زمینه حفظ ، قرائت و تفسیر  قرآن کریم در سنین مختلف است.

 

وی ادامه داد: اگر بخواهیم بسیاری از مشکلات امروز جامعه و کشورمان حل شود باید به قرآن توجه بیشتری شود و آموزه های قرآنی در کشور فراگیر شود.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به روایتی از ائمه معصومین(ع) در خصوص شکایت قرآن از مهجوریت آن، تصریح کرد: از جمله شکایاتی که در قیامت پیامبر(ص) در محضر پروردگار خواهد داشت مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی است.

 

وی بر لزوم افزایش بودجه های قرآنی در کشور تاکید کرد و افزود: متأسفانه اختصاص بودجه کشور به امور قرآن شایسته کشور اسلامی مان به عنوان ام القرای جهان اسلام نیست و باید با اختصاص بودجه مناسب، محافل قرآنی، دارالقرآن و مراکز قرآنی تقویت  گردند.

 

استاد حوزه علمیه بابل تشنگی جامعه و استقبال پرشور از محافل قرآنی را نشان دهنده عشق و علاقه مردم به قرآن بیان کرد و گفت: کارهای فرهنگی اثرات قابل توجه‌ای در جامعه دارند و بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری  امور فرهنگی به خصوص حوزه قرآنی باید در راس‌ مسائل مختلف کشور قرار گیرد.

 

وی ادامه داد: از همه دست اندرکاران برگزاری محفل بزرگ قرآنی که با حضور قاریان برجسته کشور به خصوص قاری بین المللی احمد شحات احمد لاشین از کشور مصر تقدیرو تشکر می کنم./1313/پ202/ب1

ارسال نظرات