۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۲
کد خبر: ۲۷۱۱۸۴
در نشستی خبری و در نمایشگاه قرآن؛

برنامه‌های رادیو قرآن تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ در نشست خبری مدیر شبکه رادیویی قرآن فعالیت‌های پیش رو این رسانه در ماه رمضان تشریح شد.
راديو قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد‌حسین محمد‌زاده، مدیر شبکه رادیویی قرآن، غروب سه‌شنبه نهم تیر‌ماه در نشست خبری این رسانه در محل نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: یکی از فعالیت‌های رادیو قرآن در سال جاری ایجاد برنامه‌هایی در راستای شعار همدلی و همزبانی است، ضمن این‌که تلاش شده است تا دستگاه‌های مختلف با حوزه قرآن هماهنگ شوند.



وی افزود: یکی از کارکرد‌های رادیو قرآن به عنوان تنها رادیوی قرآنی فارس زبان در جهان تولید محصولات قرآنی در حوزه هنر تلاوت است، ضمن این‌که تولیداتی در حوزه ترتیل قرآن در این رسانه ساخته شده است.



مدیر رادیو قرآن با اشاره به انتشار دو آلبوم ترتیل در سال گذشته، تصریح کرد: امسال نیز بنا بر‌این است تا دو آلبوم ترتیل از با صدای استاد پور زرگری و ابوالقاسامی رونمایی شود، ضمن این‌که یک آلبوم با رویکرد جوان‌گرایانه با صدای آقایان یزدان پناه، پرویزی، لاچینانی، شیرزاد، چار اوغلو و فروغی در آینده نزدیک رونمایی می‌شود.



محمد‌زاده با بیان موضوع هنر تواشیح و ابتهال، خاطر‌نشان کرد: در ماه رمضان امسال آلبومی با نام ماه و مهر با صدای استاد حسن خان‌چی رونمایی می‌شود، ضمن این‌که در بخش نمایش‌های رادیویی 400 قطعه نمایشی با نام قرآن در صحنه زندگی بزودی رونمایی خواهد شد که بخش‌هایی از آن در رادیو جوان، فرهنگ، ایران و نمایش پخش خواهد شد.



وی با اشاره به بخش هنر تواشیح و بخشی به‌نام قصه نیایش، تصریح کرد: یک قطعه تواشیح برای بخش‌های اذان گاهی تدوین شده است، اثری که شامل قطعات گروه تواشیح محراب و اهل بیت با موضوعات قرآنی در ماه مبارک رمضان رونمایی خواهد شد.



مدیر رادیو قرآن با بیان مطلبی در خصوص اثر هنری فرزانگان، گفت: اثری در خصوص زندگی افراد فعال در حوزه قرآن تدوین شده است است که با «با فرزانگان» نام دارد، در این اثر که از 114 قطعه تشکیل شده است تلاش شده تا به زندگی و آثار و خدمات فعالان حوزه قرآن و قرائت پرداخته شود.



محمد‌زاده در ادامه با اشاره به رونمایی از نرم افزار جامعه قرآنی صدای تلاوت و اپلیکیشن صدای قرآن، تاکید کرد: در این نرم افزار حدود 20 هزار قطعه تلاوت از قرا معروف جهان بارگذاری شده است که همراه آن اطلاعات کامل قاری و بیوگرافی وی می‌باشد، ضمن این‌که در اپلیکیشن تلفن همراه سعی شده تا در فضای
android  و IOS  امکانات گسترده قرآنی در اختیار مخاطبان قرار بگیرد.



وی در پایان با بیان این موضوع که رادیو قرآن و تلاوت در آخرین نظر‌سنجی صدا و سیما رشد مخاطب داشته‌اند، تاکید کرد: در بخش مخاطب، رادیو قرآن چهارمین شبکه و در بخش رضایت‌مندی این رادیو رتبه برتر را کسب کرده است، ضمن این‌که هر دو رادیو قران و تلاوت 2 درصد افزایش مخاطب داشته‌اند.



در پایان این مراسم و همزمان با رونمایی از نرم افزار با فرزانگان، برزین ضرغامی با تشکر از فعالیت‌های شبکه رادیویی قرآن تاکید کرد: تمام تلاش ما این است تا بتوانیم اوقات فراغت خانواده‌ها را در زمینه قرآنی را افزایش دهیم و این اوقات را غنی کنیم، ضمن این‌که برای هر سنی تلاش شده تا برنامه متناسب با وی در نمایشگاه ایجاد شود./856/پ202/ب4

ارسال نظرات